donderdag 28 september 2017

28 september 2017


Deze morgen in de kring is het heel druk..
de kleuters hebben veel nieuwtjes.

Eéntje is heel nieuwsgierig en vraagt naar mijn uitstap naar de garage ..
(knipperlicht defect, weet je nog ?!)
Ik heb alleen maar goed nieuws te melden : Mijn knipperlicht werkt weer !  
Waarop Emiel zegt : Wat een coole auto !  😉




Schilderactiviteit : ik schilder een druiventros ! < stimuleren tot vormgeving.









Ik kleur fruit !
Kleur de appel rood, de peer groen en de citroen geel ! < kleurenkennis bevorderen +
fijne motoriek beheersen bij het inkleuren van de opdracht - denkontwikkeling stimuleren.



Tijdens de middagpauze loopt mama Vitamientje langs met ananas, appel en pompelmoes. 
Speciale proevertjes, zeker voor kleuters. Benieuwd wie durft te proeven. 
 Voor de ananas is het nog té vroeg, de pompelmoes daarentegen .. 
Zeer lekker ! 
Zelfs juf Kelly heb ik leren pompelmoes eten 😉
En wie geen pompelmoes lust, eet toch een stukje appel. 
Donderdag .. sportdag met juf Kelly. 
!! bericht aan de ouders ; vandaag kreeg je kleuter het shirt LO mee naar huis ..
goed voor een frisse wasbeurt !! 

Na school wordt het pas écht druk. 
Ik heb de sleutel -als 'ancien' van het kleuterteam in ontvangst mogen nemen
en dus wordt er verhuisd .. wat een werk ! 
Dank je Len (eerste leerjaar) om een foto te maken van 'puffende en hijgende' juffen.
Goed gedaan ! 

En tegen de kerstperiode verhuis ik alles opnieuw ..
dit wordt de 'tijdelijke' woonst van de kerstman !! 🌲🌲🌲


Ook de plantjes van juf Nicole moeten dringend de grond in,
dus graaf ik als een volleerde mol nog maar eens in de kleutertuin. 
Kan niet wachten tot de plantjes komen piepen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten