donderdag 21 september 2017

21 september 2017


Elke donderdag wacht ik de bus op.
Zo ook deze morgen ..

Alle leerlingen staan tot 8.30 uur onder mijn toezicht.
Deze morgen heb ik voor hen een opdracht !
De piratenboot is gesneuveld en het plan is zoek.
Misschien kunnen de leerlingen van de lagere school redding brengen. 
En jawel, Yari weet precies hoe de piratenboot in elkaar zit. 




De werken vorderen goed..
Na de graafwerken, wordt de beton vandaag gegoten. 
Een zeer interessante bezigheid.

De kleuters volgen de werken op de voet !

Vandaag voeren we in de klas een experiment uit .. spelen met magneetblokken .. 


En wat je met magneten allemaal kan .. fantastisch ..

In een andere hoek wordt druk gewerkt aan een opdrachtkaart met plasticine. 
Hang de appeltjes in de appelboom ? 



In de namiddag is er bewegingsopvoeding met juf Kelly.
Ikzelf besteed mijn vrij uur aan een intern overleg met de zorgco, juf Lien. 


 Mama Vitamientje is er ook vandaag en ze heeft 'iets' speciaals mee ..
een proevertje !
Wat het is ..en hoe je het eet, is me een raadsel. 
Juf Joke snijdt, ik proef ! (ik ben proefkonijn van dienst !) 
Smaak ? 
Nogal zuur vind ik. 
Hopelijk houdt mijn maag het ! 😉
Enkele kleuters wagen een proevertje.
En dit vinden ze ervan !! 




Wie niet van 'zuur' houdt, kiest dan maar voor 'zoete' druiven.
Ook hiervoor heeft mama Vitamientje gezorgd.
Dank je wel ! 

Strapdag op 22 september in de Tandem
Ook dit jaar doet onze school mee aan de jaarlijkse Strapdag. 
Zo vragen we aandacht voor de verkeersveiligheid in de schoolomgeving. 
Stap of trap met je kleuter naar school .. 
goed voor het milieu en voor de gezondheid. 
Kom op deze dag met je (klein)kind te voet of met de fiets naar school
en ontdek de leuke aspecten ervan. 

Juf Kelly en ik waren deze middag al druk in de weer 
om het strapdag-programma voor morgen in elkaar te steken. 
Emiel (peuters) volgde onze activiteit op.
De ballonnen vond hij schitterend. 😊

Ikzelf kan morgen helaas niet met de fiets naar school komen 
- naschools staat nog een vergadering op de agenda -
maar ik doe een "Froompie"
Hoe dat werkt, zie je morgen !
Kleine tip .. Herinner je je deze beelden nog ? 
Tour de France 2016 ? 
Kan ook tellen als bijdrage aan de strapdag, niet ?! 

En dan was er nog .. de zon vandaag ! 
Na mijn overleg met de zorgco hoor ik de muziek over het schooldomein  reeds van ver. 
Een zomers deuntje onder een stralende zon
 en uitgelaten kleuters dansen de pannen van het dak !
(Filmpje volgt - eventjes geduld) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten