vrijdag 1 september 2017

1 september 2017



Een eerste schooldag, het heeft iets .. 
Precies om 7.30 uur open ik de schoolpoort, klaar voor de start van een nieuw schooljaar. 
En jawel, ook na 27 jaar voel ik nog steeds de kriebels in de buik 😊
Kleurige ballonnen overal en een vrolijk melodietje maken het allemaal zoveel aangenamer.
Maar vandaag is anders, héél anders !
Er is heel veel 'nieuw' op de Tandem ..
een nieuwe directeur, 
een nieuwe collega K3,
een nieuwe voltijdse secretaresse ..
Ik beken, ik ben even de pedalen kwijt ! 
Ik mis juf Anne en juf Vera .. zonder hen starten, het doet heel raar ! 
Maar mijn (oud-)collega's zijn me niet vergeten - 
een sms met wensen voor het nieuwe schooljaar maakt me ontzettend blij.
Dank je wel juf Anne en juf Vera - ik zal vandaag nog dikwijls aan jullie denken. 

Om 8.30 uur komen de eerste kleuters aan mét een nieuwe schooltas vol vakantieverhalen. 
Peuters en kleuters lopen vol enthousiasme de speelplaats op.
Sommigen nog wat beduusd maar dat duurt gelukkig niet lang. 
Weldra is er een gekwebbel van jewelste.
Iedereen is blij elkaar terug te zien om deze mooie, zonnige dag.
Onze oproep kreeg heel wat gehoor .. Kom in je meest 'foute' sportoutfit naar school !!
Ons nieuwe jaarthema "Fit en gezond in de Tandem" gaat van start.
En bij deze start hoort natuurlijk ook een selectie goed-foute-muziek 😄

Julie (K3) verrast me vandaag met een 'hartige' tekening. 
Voor jou ! zegt deze kleine meid en ik krijg er meteen een dikke knuffel bovenop. 

Kayla heeft haar kleine zus bij. Zij start vandaag in de peuterklas. 
Deze kleine kleutertjes zoeken steun bij elkaar .. samen sterk ..
Hoesein (K3) wijkt geen millimeter van mijn zijde. En elke speeltijd is hij er weer.
Kennen jullie de coach van 'Iedereen beroemd' ?
Wel, vandaag hebben we zijn zus te gast ! Juf Ilse ! 😉

We verzamelen alle kleuters en 'swingen' het nieuwe schooljaar in.
De (groot)ouders vinden het best grappig maar na de kleuters 
is het de beurt aan ... jawel hoor ... de ouders én grootouders. 
We hebben heel wat sportief talent in de Tandem, zoveel is zeker. 




Onze schooltassen staan netjes in de rij ..
En onze picknick-mandjes zijn aardig gevuld met allerlei lekkers. 
Dit jaar verbannen we de koekjes en gaan helemaal voor een gezond tussendoortje :
fruit - groente of melkproducten. 
Omstreeks 10 uur is er geen houden meer aan .. de buikjes knorren ..
tijd voor een gezond en lekker hapje.






Na de speeltijd ontdekken we de speelhoeken.
Er is heel wat te ontdekken en de decibels stijgen per seconde .. 










Eventjes kan ik bekomen tijdens de middagpauze. 
Ik neem de schriftjes van de kleuters door en vind hier en daar een leuk berichtje.
Fantastisch ! Leuk om te horen dat je kleuter er zoveel zin in heeft. 

In de namiddag heb ik voor een verrassing gezorgd. 
Maar ik zie de bui hangen (letterlijk dan !) 
Het giet werkelijk pijpenstelen ..
Dat is zo over, weet juf Lien - onze zorgcoördinator.
Maar dat heeft ze mis 😊😊😊
Dé verrassing van de dag krijgen de kleuters dan maar in de overdekte speelzaal -
het kan nu eenmaal niet anders, helaas ! 
De directeur, meester Ken en juf Lien helpen waar ze kunnen
en verdelen ijsjes alsof ze nog nooit anders gedaan hebben. Dank je ! 
En een ijsje, dat smaakt altijd !! 











Onze eerste schooldag loopt ten einde.
De kleuters keren huiswaarts en ik blijf alleen achter met een pak administratie. 

Aan iedereen, een fijn weekend en tot maandag ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten