maandag 25 september 2017

25 september 2017


We gaan verder in op het gezondheidsbeleid dat onze school voert.
Waar we het vorige week nog hadden over 'inheems' fruit,
zoeken we het vandaag ergens in zonnige oorden : 
'Sinaasappelsienen' zoals een kleuter het zo mooi zei,
citroenen, mandarijnen, druiven enz 

Maar wat als je een sinaasappel wil bewerken en je geen oranje verf hebt ?? 
Misschien kan je verf kopen, juf ? oppert er eentje.
Lukt niet, we zijn met 22 kleuters en die krijg ik onmogelijk in mijn auto. 
Vraag het aan iemand anders ! roept een volgende. 
Helaas, er is niemand te bespeuren rond de schoolpoort. 
We zoeken oranje papier .. is ook een optie natuurlijk. 
Ik help mijn kleuters zoeken naar een oplossing .. 
Zou het lukken als ik 2 kleuren meng ?? 
Cas is het zeker .. Jij kan dat zeker, juf ! .. Dank voor zoveel vertrouwen, Cas 😊
Aan de slag dan maar !
Een beetje geel en een spatje rood wordt .. waw .. oranje !! 




Al snel is het middag, tijd voor een rondje refter !
Brooddozen verzamelen en openen, iedereen voorzien van drank 
en de anderen krijgen een warme maaltijd aangeboden.
Gelukkig is het stralend weer en hoef ik me over jassen geen zorgen te maken. 
Bij onze terugkeer ontdekken de kleuters de letters die ik snel op de speelplaats heb aangebracht. 
Wat is dit ? Wat staat er te lezen ? vragen de kleuters nieuwsgierig. 
Gelukkig brengt mijn artistieke vaardigheid enige duidelijkheid : een fiets en een regenboogtrui ..
Heb ik gisteren op tv gezien! weet er eentje. 
Fijn zo ! 
In de klas wacht Odil ons op.
Hij is terug van Noorwegen en bracht enkele kranten mee,
zo kunnen we samen de actualiteit bestuderen.
 Odil heeft ook nog een boek bij .. 
Waarover dit boek gaat ? 
In het tuinschuurtje van opa en oma vindt Pieter een kleine koersfiets. 
Super om mee te leren fietsen, denkt hij. 
Pieter maakt de fiets schoon en papa zet er steunwieltjes op.
Het gaat prima. Tot Pieter Mara uit zijn klas ziet. Zij fietst zonder steunwieltjes !
Dat wil Pieter ook proberen, écht fietsen !
Zoals een wereldkampioen.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

-Een duwtje in de rug voor alle jonge fietsers en hun supporters 😉-
 Na het verhaal trekken we samen naar het parcours, gelegen op het domein van de Tandem. 
We bewerken ons parcours met regenboogkleuren - ziet er al veel beter uit -











 Een maal het parcours volledig klaar, 
rijden de 'Tandemtrappertjes' hun eigen WK 2017


 Iedereen klaar voor de start ... 
We gaan op zoek naar jong toptalent op de fiets ! 😉

 Ook de volgwagen is er bij, met enkele VIP-seats. 
Wat een sfeer ! 
 Emiel bolt als eerste over de finish .. 
De Tandemtrappertjes hebben hun wereldkampioen.
Tijdens de  podiumceremonie weerklinkt de Brabançonne. 
Ik word er zelfs wat weemoedig van .. herinnert er zich iemand nog 25 september 2005 ?? 
Ik wel ! Prachtige dag ! 
Ons WK zit er op. 
Iedereen trekt naar huis, ik blijf nog even na .. de blog moet aangevuld worden. 
Maar ik word verstoord in mijn concentratie. 
Toch even een kijkje nemen .. 
en daar verschijnt het .. ons 'fietshuis' één dag na het WK ! Mooi zo ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten