woensdag 27 september 2017

27 september 2017

Wijsheid van de dag ..

Juf Nicole -onze kinderverzorgster- heeft een boodschap voor ons allemaal.
We moeten positiever in het leven staan. 
Het leven is al kort genoeg. 
Waar ze die wijsheid plots haalt, is me een raadsel .. 😊
En ik kan het (alweer) niet laten :
Ik sta pas positief in het leven want ik verdraag al 27 jaar de kuren van mijn 
'vroegere' en 'zeer recente' collega's ! 😉
Als zij me nog 20 jaar verdragen, kan ik met een gerust gevoel met pensioen ! 
Stilte alom !! 

Deze morgen krijg ik een stapel batterijen aangeboden 
en dit allemaal voor de bebat-actie die loopt op school.
Lauren en Luïz, Nicola en Eduardo hebben reeds een ferme lading bij. 
Dank je ! 




Vandaag lees ik opnieuw voor uit het grote fruitboek. 
Kuif de druif gaat op avontuur !
Hoe spannend, 22 paar oogjes staren me aan. 


En dan gaan we knippen, ..



Ons 'fietshuis' is bijna klaar !
Als niemand het ziet, sluip ik de blokhut stiekem binnen.
Gezellig, sfeervol en het ruikt o zo lekker.
Meteen springen enkele ideetjes in me op ..
Zouden we Sint zijn werkkamer hier kunnen inrichten ?? 
Dan moeten de fietsen natuurlijk tijdelijk terug naar de turnzaal 😊
Of we richten de blokhut in als kersthuis mét alles erop en eraan .. 
En wat te denken van een overdekte winterpicknick met verse oliebollen ?? 
Ik weet het nu al, het worden nog heel gezellige maanden. 
Nu nog de collega's overtuigen ! 




Eventjes geduld, moet dringend weg .. (naar de garage !) 
Voila, terug .. mijn knipperlicht werkt perfect. 
Maandag de lambdasonde nog laten vervangen en mijn wagentje is als nieuw.

Tijdens de reparatie krijg ik telefoon - ik ben dan ook onmisbaar !-
Het is juf Anne. Ze heeft mijn blog grondig gelezen 
en vertelt me alles over de lambdasonde én de kostprijs. 
Fijn opzoekwerk, collega ! 
Wat ze echter niet weet, is dat mijn garagist naast me staat. 
Hij kijkt bedenkelijk .. Zouden jullie het zelf niet oplossen ?! 
Zo te horen, weten jullie er echt alles van. 
Ik heb binnenpretjes. Hij moest eens weten ! 

Fijne woensdagnamiddag en tot morgen voor meer nieuws uit de Tandem. 

Uit de kindermond : 
Korneel was gisteren op stap, bestemming : de Efteling ! 
Daar hebben ze mooie sprookjes, weet ik uit een ver verleden. 
Korneel beaamt dit .. 
Ja, Roodkapje en de wolf .. 
De wolf sliep in bed en kon niet uit het huis ! voegt hij er snel aan toe. 
Was je soms een beetje bang, Korneel ? vraag ik.
Stoer ontkent hij dit. 
Maar wat volgt laat me schateren : Mijn papa wel !! 
Oei papa, gelukkig was Korneel er om je bij te staan ! 😉




Geen opmerkingen:

Een reactie posten