donderdag 14 september 2017

14 september 2017

De mama van Nathan(K3) en Xander(K3) is werkelijk een schat.
Dagenlang holt ze met mijn spaarkaart van 
het ene delhaize verkooppunt naar het andere
op zoek naar een extra bloemkool.

En ze heeft goed nieuws voor me. 
Ze heeft weliswaar nog een bloemkool gevonden. 
Dank je wel voor alle moeite. Dit is fijn ! 

Mijn onderzoek loopt volop ..
Wie kan knippen ? Wie maakt de leukste puzzels ?
Wie kan rangschikken van klein naar groot en van groot naar klein ? 
Kijken jullie even mee ? 
We knippen stukjes plasticine.

We passen de puzzelplaatjes aan elkaar tot een correct aansluitend geheel.

We maken fijne constructies en prikkelen de fantasie.
En we bouwen de meest gecompliceerde bouwwerken. 



We oefenen met concreet materiaal en rangschikken de elementen.

Deze denkoefening laat ons een rij potloden rangschikken van klein naar groot.

 
Ik moet bekennen, ik ben verrast .. alles loopt vandaag vrij vlot. 
We zijn vertrokken voor een jaar vol speel- en leerplezier ! 

Uit de kindermond :
Mama Vitamientje komt zoals elk jaar 
wekelijks met een lading vers fruit voor de kleuters. 
Ook dit jaar. 
Tijdens  het fruitmoment blijkt de banaan van Linde spoorloos. 
Nergens is de banaan te vinden .. ze is gaan lopen. 
Gelukkig hebben we reserve (fruit) in de koeling .. sappige peren.
Ik schil een peer voor Linde en omdat ze perfect eetbaar zijn, schil ik verder. 
Linde is heel opmerkzaam en zegt : 
Juf Tania, als ik al die peren moet opeten, krijg ik buikpijn.😊😊😊

Donderdag .. marktdag .. 
Aha, we eten kip vandaag ! krijg ik als reactie van één van mijn kleuters.😊😊😊

Nicola zingt voortdurend in de klas en gebruikt daarvoor zijn tenor-stem.
Ben jij misschien Pavarotti II, vraag ik hem.
Neen, ik ben Nicola Parmacli zegt hij verwonderd. 

Teamwork in de Tandem
Morgen viert de school haar 75-jarig bestaan
en ik denk (alweer) aan een feestje om deze sombere dagen wat op te vrolijken. 
Juf Joke heeft hier wel oren naar. 
Dus vliegen we er na school meteen in. 
Juf Joke is een kei in cijfers tekenen, zo blijkt.
Ze past en meet .. 75 staat op papier en plots ziet ze de fout ..
ze heeft de 7 in spiegelbeeld getekend en sakkert als geen ander. 
Ik proest het uit, tot ik zie dat ook ik mijn letters GO de Tandem
 in spiegelschrift geknipt heb. 
Dus sakkeren we met twee !! 😈😈
Juf Ilse lacht zich een kriek, maar er huist een duiveltje in mij. 
Bij een verjaardagsfeest hoort een taart ! gooi ik in de groep. 
Ik denk dat juf Ilse de hint begrepen heeft. Ben benieuwd !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten