maandag 11 september 2017

11 september 2017

Een versje .. de dagen van de week .. 

Luister goed ik heb een vraag !
Wat voor dag is het vandaag ?
Is het maandag, dinsdag of woensdag ?
Is het donderdag .. ja of nee ?
Is het vrijdag, zaterdag of zondag ?
Wie heeft er een idee ? 

Deze week staan de dagen van de week centraal. 
Met dit versje als steun zullen de kleuters de dagen van de week kunnen benoemen. 
Linde heeft het alvast bij het rechte eind ..Vandaag is het maandag, juf ! 
Emiel heeft het dan meer voor zaterdag 😉
En Latoya is 'fan' van woensdag 😊
En juf is dol op zondag, ik ben dan ook een 'zondagskind'

Op de agenda staat een lesje wereldoriëntatie 'Mijn schooltas'
Wat vind je in mijn schooltas ? En wat hoort er helemaal niet thuis in de schooltas ? 
Voer voor druk overleg in K2. 

In de schooltas zit een knutselopdracht, eentje die bestaat uit verschillende fases ..
een meer-dagen-plan dus. 
Opdracht 1 : Lijnen zie je overal, ook op ons blad tekenpapier. Teken heel veel kleurige lijnen. 
Opdracht 2 (morgen) : kleur je blad in met ecoline
Opdracht 3 (woensdag) : teken een kleuter op krantenpapier. 
En het resultaat ??? 
Nog eventjes geduld ! 

En omdat vrijdag niet iedereen aan de beurt kwam tijdens de knipoefening,
diepen we vandaag nogmaals de scharen op .. knippen maar ! 








Refter nummer twee staat eveneens op de planning.
Nu het wat harder gaat waaien, zijn de kleuters heel erg druk.
En neen, dit is echt geen fabeltjes .. 

de wind zit werkelijk in de kleuters 😅😅😅

In de namiddag maken we samen onze verjaardagskalender. 
Ik verzamel de jarigen per maand, nog enkele verjaardagsattributen .. 
daar gaan we !! 

September
18/09 Mona - 20/09 Amber

Oktober
08/10 Josephine - 20/10 Sabri

November 
20/11 Korneel 

December 
Foto volgt - Atakan nam de namiddag vrij ! 
4/12 Atakan - 25/12 Tatiana 

Januari 
14/01 Djalinca - 14/01 Latoya - 26/01 Juf Tania 

Februari 
20/02 Vladimir

Maart 
05/03 Hailey 

April 
06/04 Eduardo - 25/04 Amir 

Mei 
27/05 Linde - 27/05 Cas 

Juni 
06/06 Lauren - 06/06 Luïz - 20/06 Emiel - 25/06 Bryan 

Juli 
03/07 Nicola - 08/07 Robbe 

Augustus 
Om één of andere reden is de foto van Tobias spoorloos, sorry ! 
Morgen maak ik dit goed 😈

12/08 Tobias

Kort bericht aan de ouders :
Beste ouders, 
Bij de start van een nieuw schooljaar horen nu eenmaal veel documenten ingevuld te worden.
Dat vraagt inderdaad wat tijd 
maar eenmaal in orde is er beterschap op komst - zeker weten !- 
Voor de klasjuf is de administratieve rompslomp telkens x 22 kleuters : 
documenten verzamelen, alfabetisch ordenen enz
Nog eventjes doorbijten dus. 
We zijn er bijna ! 

En dan was er nog .. 

In de eetzaal kom je altijd voor verrassingen te staan. 
Zo ook vandaag ! 

De K3-tjes zijn er met hun hoofd niet bij, 
liefst 3 kleuters zijn hun schooltas vergeten in de kleuterafdeling
en hebben dus geen boterhammen - 
uitstel is geen afstel, zij zullen iets later hun maaltijd nemen. 
Amir. (K3) krijgt plots een hevige huilbui ..
Ik lust die soep niet !
Dan maken we er een 'soep-drink-wedstrijd' van.
A. tegen juf .. 
De soep is op deze manier snel weggewerkt. 

Even later mis ik Tobias (K2) !
Ik schrik me een hoedje.
Plots komt hij tevoorschijn ..
Wat zoek je, Tobias ? vraag ik hem. 
Mijn patat ! krijg ik als antwoord. 
Blijkbaar was de aardappel van Tobias gaan lopen ! 😊 
Thibault (K3) treuzelt enorm vandaag. 
Ik lust het echt niet !  is zijn verklaring. 
En als ik thuis iets niet lust, krijg ik iets anders voegt hij er wijselijk aan toe. 
Dit kan hier niet hoor maan ik T. aan.
Heb je al gezien hoeveel mensen er hier in de eetzaal eten ?? 
Mensen ???
 Wij zijn wel kinderen, juf Tania lacht Thibault. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten