dinsdag 26 september 2017

26 september 2017


Mijn auto laat me in de steek !
Reeds maanden brandt het lampje van de motor. 
Na controle door een erkend garagist blijkt er een probleem met de 'lambadasonde' (???)
Nooit van gehoord, wél van de lambada .. maar dat is dan weer iets anders😉
Om dit probleem te verhelpen heb ik een afspraak in de garage op 2 oktober.

Maar gisteren blijkt het probleem nog groter. 
Mijn richtingaanwijzer knippert voor gek, de lamp weigert echter dienst. 
Alweer een afspraak maken in de garage. 
Morgen na school ? stelt de garagist voor. 
Helaas, ik heb vergadering! antwoord ik.  Ik kom er niet voor sluitingstijd. 
Woensdagnamiddag dan ? OK ! 
Er staat me nu maar één ding te doen, enkel rechte wegen volgen of enkel rechts afslaan ..
zo hoef ik de defecte richtingaanwijzer niet te gebruiken en blijft het veilig op de weg. 

Vandaag worden de knipvaardigheden van mijn kleuters op de proef gesteld. 
Wie kan een cirkel knippen ? Niet eenvoudig ! 
En jawel hoor, met heel veel geduld en concentratie verschijnt een cirkel ! 
Flink zo ! 



Op dinsdag gaat mijn klas de sportieve toer op..
een 'truitjeswissel' 
en dan met turnjuf Kelly naar de turnzaal. 
In die tijd verwerk ik nog wat administratie.
De klusjesmannen en hun werfradio zijn in drukke doen..(lees ; een hele lange dag)
het 'fietshuis' verschijnt in volle glorie !
Het lijkt me er heel gezellig, zo'n eigen plek midden in het groen ! 
Tijdens de middagpauze maakt Nathan (K3) een stevige val met de fiets.
Juf Joke en juf Kelly lopen verder toezicht, juf Ilse stelt de ouders op de hoogte
Na  de eerste zorgen te hebben toegediend
-mijn cursus Helper bij het Rode Kruis komt altijd van pas -
is een bezoekje aan de spoedafdeling van het ziekenhuis Nathan zijn deel. 
Enkele hechtingen later springt Nathan onbezorgd opnieuw op zijn fiets
en rijdt een stevig rondje op de fiets over de speelplaats.  
Dat is nu 'vallen en opstaan' !

In de namiddag gaan de werkzaamheden in de schooltuin door.
Er komt bovendien nog een 'werfgeluid' bij .. de slijpschijf. 
Niet alleen het geluid is enerverend maar ook het bijhorend stof zoekt zich een weg naar binnen.
Snel alle ramen en deuren sluiten en het is al zo warm binnen .. dat wordt puffen !
We zoeken de rust van de overdekte speelzaal op.
 Een lesje LO met de 'parachute'  brengt ons veel plezier. 
Ook dat kan in de kleuterklas .. leve de vrijheid !


Tijdens de speeltijd liggen de werken even stil
maar onze fietsen zitten onder het stof.
Grappend haal ik de 'plumeau' boven en stof de fietsen één voor één af.

De klusjesmannen kijken me bedenkelijk aan en 
schieten in actie met de tuinslang - ze spuiten het stof van de fietsen. 
Bedankt ..



Personeelsvergadering 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten