maandag 18 september 2017

18 september 2017

Er is er één jarig .. hoera hoera ..
 Mona mag 4 kaarsjes uitblazen. 

 En in de pakjesdoos zit .. een boek !!
Eentje uit de verjaardagsactie 'liever een boek dan een koek'
 En dat boek lees ik voor in de klas ! Heerlijk ! 
Dank je wel aan de ouders van Mona voor dit fantastisch leuk boek. 


De herfst is er .. en dat voelen we .. 
's Morgens is het een pak frisser en 
af en toe kletst een bui op ons hoofd. 
De laatste bloemen in onze schooltuin, zo mooi ! 
De jonge plantjes voor volgende lente staan in onze kweekbak.
De bloembollen zitten veilig in de grond,
wachtend tot de lente weer komt. 

Kom op tegen Kanker hield voorbije weekend 'plantjesweekend'
Samen tegen kanker ! En wij doen mee. 









     

Een nieuwe week .. een nieuw thema : 
Fruit-je gezond ! 

 Wij geven het voorbeeld ! Zo hoort het, toch ?  










Na een portie gezond fruit, lopen we de speelplaats op.
Van spelen en ravotten, komt niet veel in huis .. er is zoveel te zien ..


 Een graafmachine doet wat ze moet doen .. graven !
Een zwembad volgens de kleuters ( - dat hebben de werkmannen hen alvast wijsgemaakt ! )
Maar ik weet wel beter .. Eindelijk komt het er, ons eigen 'fietshuis' 
We volgen de werken verder op ! 




Na de speeltijd wacht er een opdracht : prik een appel ! 


 Amir probeert een appel te maken met steekparels.
 En onze eigen Tandem-fruitwinkel wordt ingericht.
Eerste opdracht : sorteer het fruit in houten kistjes. Wat een opgave ! 
 Na mijn refter ben ik aan wat rust toe.
Die rust is me echter niet lang gegund want een verschrikkelijk lawaai raast door mijn klas. 
De klusjesmannen boren tot de kleuterafdeling davert op haar grondvesten. 
Gedaan met 'onthaasten' en 'genieten van de stilte' 

Dus zoek ik de rust op in 'mijn' tuintje. 
Tot mijn oog valt op een hoekje overwoekerd met gras en ander onkruid. 
Zou ik ??? 
Ja hoor, ik schakel de hulplijn met schepkraan in .. én weg onkruid. 

En dan was er nog .. 

Josephine mét een prachtige hoed ..
Gekregen van een clown, zegt ze trots. 

Emiel was het voorbije weekend niet thuis te vinden. 
Ik was bij de leeuwen en olifanten op bezoek ! vertelt hij enthousiast. 

En Robbe was te vinden op een voorstelling 'De koning zonder schoenen' 
Het was echt grappig ! lacht Robbe. Schitterend ! 

4 opmerkingen:

  1. Prachtige decoratiedruifjes heb je daar.. XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie druifjes hé ! Om in te bijten ! Vers geplukt in la douce France !
      Heb ze in bruikleen van een toffe collega !

      Verwijderen
  2. Om maar te zwiijgen over het fruit in je 'fruitwinkeltje'.. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat een plezier hebben we ..
    Er worden nogal wat bestellingen geplaatst. Helaas is kassa steeds gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen