vrijdag 29 november 2019

29 november 2019



 In de mini-Tandemklas lijkt het wel de Nationale Bank. 
Alle rosse centjes worden ijverig gesorteerd ; 5 eurocent - 2 eurocent en 1 eurocent. 
Dit werkje vraagt enige concentratie..
Juf Ilse speelt het spel hard. 
Terwijl ik 3x per week toezicht loop aan de schoolpoort, gaat zij er met de centen vandoor
die de collega's lager gespaard hebben. 
Zo probeert ze ons klasrecord te verpulveren. 
Ik vergeef het haar want dit alles is voor het goede doel

Hoe zou het zijn met de avonturen van Reispiet ? 
Vaart hij deze keer de juiste richting uit ??? 

Ola Amigo's, 
Ik vaar de juiste richting uit .. noordwaarts .. 
Het stormt op zee en het regent onophoudelijk.
Na een lange nacht zie ik eindelijk land. 
Ik ben er .. ik voel het ! 
Wat is het hier mooi .. groene heuvels en een kasteel.
Aha, juist .. ik ben in Brussel - even langsgaan bij de koning op de thee. 

Als ik aanbel opent een vriendelijk oud dametje de kasteeldeur.
Good evening, how are you ? 
Als ik haar vraag naar de koning stamelt ze .. I'm the queen !
Ben ik dan niet in België ? vraag ik. 
You are in Engeland.
Ah, ik begrijp het , ik ben in Engeland ! 
Ik ben net iets te ver gevaren met de pakjesboot. 
Morgen vaar ik iets terug en dan zal ik eindelijk jullie mooie land zien 
en ook jullie liefste juf. 

Groetjes, 
Reispiet Xxx 

De puzzeldoos van Piet .. Leg de puzzelstukken in de puzzeldoos.. 








De muts van Piet - knipoefening ..











Nogmaals is ons les LO naar vrijdag geplaatst.
Ik wens juf Cheyenne veel plezier met mijn bengels. 



Voor we het weekend instappen is een er nog Japans verteltheater. 
Een rustgevende activiteit in deze zeer drukke periode. 

  Aan allen, fijn weekend ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten