donderdag 14 november 2019

14 november 2019



 Werkelijk iedereen spaart mee voor Kom op tegen Kanker. 
Oma's - opa's - tantes - ooms - buren - juffen en meesters, onze kindercrèche,
collega's van mama's/papa's werk .. 
En al deze centjes vinden hun weg naar onze klasjes .
 Nonah heeft een lading centjes mee voor het goede doel..
 Ook Quinn vult de rospot met centjes ..
Stilaan ontstaat er een wedstrijdje 'centjes sparen'
Juf Ilse ligt op kop maar wij hopen met K2 een inhaalbeweging te maken 😏
Is de rospot bij juf Ilse bijna volledig vol dan zitten de K2-tjes aan 1/2 pot ..
dit kan beter !!😉

Ons boekenwinkeltje is nog steeds open voor enthousiaste lezertjes.
Vandaag lees ik voor uit "Gezocht : Koen Konijn, boekenboef !"
Na het verhaal gaan mijn kleine illustratoren aan de slag .. Koen Konijn, Boekendief ! 
De tekeningen zijn werkelijk uitmuntend mooi !  


Het is donderdag en dus is er een lesje LO in de aanbieding. 
Maar eerst truitjes wisselen en vooral alles netjes plooien.. 
Noah toont  hoe het moet. 




Na school krijg ik een fantastisch mailtje ..

Beste leerkracht,
U bezocht onze boekenstand op de Antwerpse boekenbeurs en liet daar uw gegevens achter. 
Uit alle briefjes hebben wij 10 winnaars uitgeloot
en U bent 1 van de 10 winnaars. 
Proficiat ! 
U mag met je klas 3 boeken uitkiezen. 
Stuur snel je verlanglijstje terug ! 

Morgen maak ik er -samen met mijn kleuters- meteen werk van...
een vroeg Sinterklaasgeschenk .. tof ..
Nog meer leesplezier in de Tandem !!  


Na school hang ik de vlag op want op 15 november is er dag van de dynastie.
Morgen leer ik mijn kleuters alles over de 3-kleur en het volkslied
want volgende week gaan we van start met een nieuw thema en 
daarin staat België in de kijker.
Nieuwsgierig ? 
Nog even geduld ! 

Wist je dat .. 
.. wij niet alleen een fruitproject lopen hebben op school nl 'oog voor lekkers' 
maar dat we wekelijks 
een lekker fruitpakket aangeboden krijgen door Mama en Papa Vitamientje ? 

Deze week krijgen we een doos vol bananen. 
Dank je wel .. 

De peren van vorige week zijn sappig rijp. 
Gisteren waagde ik me aan een eerste schilbeurt.
Vandaag staat juf Ilse me bij om dit klusje te klaren in onze pauze. 
Onze kleuters smullen hun buikje rond. 
Hoe kan het ook anders, .. deze peren werden met veel liefde geschild..
al hoop ik stiekem dat er schilouders onze oproep gelezen hebben 😉
en zich aanbieden om wekelijks dit klusje van ons over te nemen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten