vrijdag 15 november 2019

15 november 2019

.Joepie, we zijn gered en liggen weer voorop ten opzichte van de klas van juf Ilse. 
Kon zij gisteren nog pronken met een volle rospot, 
dan zorgt Thenisha ervoor dat wij  onze achterstand wegwerken.
Zij heeft een zak vol rosse centjes verzameld voor het goede doel. Formidabel !
De zak is zo zwaar dat iedereen helpt de centen in onze klas binnen te slepen. 
Nu is het aan de K2-tjes om te pronken. 
De tussenstand 3 - 1 en ja .. wij hebben liefst 3 volle potten, juf Ilse 1.
Juf Ilse is van plan een inhaalmanoeuvre uit te voeren. 
Mijn K2-tjes vinden dit maar niks en smeden een plan : 
Wij gaan op zoek naar nog meer centjes !
Het is duidelijk, zij willen het meeste aantal centen verzamelen ๐Ÿ˜Š 


Ook Niene heeft een zakje centjes bij.
Of dit tot haar plan behoort, weet ik niet maar de centen liggen overal.
Die kan je niet planten hoor, grap ik. 
Dus wordt er samen geraapt en alle centen verdwijnen netjes in de rospot. 



En bij het zien van de voorlopige opbrengst, klinkt gejuich in K2.
Thenisha blijft er stoรฏcijns kalm bij .. zoveel drukte voor wat centen, zie je ze denken ๐Ÿ˜Š

Jullie zijn fantastisch ! 
En wij gaan door tot 11 december 
en hopen het record van de voorbije edities opnieuw te breken. .. 
Dank je wel aan alle kleuters die meehelpen aan deze mooie, warme actie ๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–

 Het is vrijdag en dus gaan de K3-tjes zwemmen.
De K2-tjes van juf Ilse sluiten aan bij mijn kleuters, een enthousiaste bende. 
Samen valt er heel wat te beleven en te ontdekken.







Tijdens de middagpauze sorteer ik de rospotten.
1 eurocenten vullen de ene pot, 2 eurocenten verdwijnen in pot twee en 
5 eurocenten komen terecht in pot drie en de gouden muntstukken vallen in de glazen pot. 
Verstand op nul en sorteren maar.. 

In de namiddag maken we onze klas klaar voor een nieuw thema..
en daar heeft de komst van de Sint zeker iets mee te maken. 

De 3-kleur hangt uit. 
Hebben de Rode Duivels gewonnen ? vragen mijn kleuters nieuwsgierig. 
Had ik het niet gedacht ๐Ÿ˜‰
Dat is misschien voor zondag, vandaag is het dag van de dynastie ..
de koning en koningin worden gevierd (in kleutertaal) 
Waar is het feest ? wil Robbe weten.
Op het paleis, denk ik .. ik kreeg geen uitnodiging voeg ik er nog aan toe. 
Ik ben er wel geweest, vult Robbe aan .. en ik zag de vlag ; zwart - geel - rood. 
De week sluit de boeken. De dag is om. 
Alle kleuters kunnen vandaag vroeg naar huis. 
De opvang is gesloten wegens 15 november - dag van de dynastie. 
Enkele ouders hebben dit niet in de agenda staan. 
Telefoonnummers worden verzameld en dan kan het telefoneren beginnen. 
Het lijkt wel een 'callcenter' in de Tandem. 
Om 16.30 uur heb ik een afspraak dus moet ik dringend vertrekken
wil ik tijdig op afspraak verschijnen. 
Dank juf Muriel en juf Ilse voor de opvang van de achtergebleven kinderen.
Ik hoop dat jullie ook snel naar huis konden. 
Prettig weekend ! 


Zeer belangrijk bericht ..
Hij komt .. hij komt .. 

Na 365 dagen is het eindelijk weer zover.
Nog รฉรฉn nachtje slapen en dan kunnen we de Sint en zijn Pieten opnieuw verwelkomen. 

De intrede van de Sint kan je bekijken op de televisie
op zaterdag 16 november om 13.30 uur op Ketnet. 

Duik gezellig in de zetel met je dekentje en geniet van deze mooie, eeuwenoude traditie. 
  

1 opmerking:

  1. Ohh...zo gezellig..ik kijk ook al uit naar de komst van Sinterklaas!!
    Maar eerst nog even zwoegen en zweten om het thema 'kabouters in het bos'
    af te werken! Geniet en maak plezier binnen het thema 'Sinterklaas'!
    Ga ik ook doen...vanaf volgende week!!Hilde

    BeantwoordenVerwijderen