dinsdag 12 november 2019

12 november 2019


Na het verlengd weekend hebben de kleuters heel wat te vertellen. 
De kleuters die ik gespot hebben tijdens de fietsmarathon
steken het niet onder stoelen of banken .. 
Onze juf heeft veel gefietst, alleen kwam ze niet vooruit. 
Hoe kan dit toch, juf ?  
Degene die er niet waren, gieren het uit !  
Juf toch, waarom heb je niet harder getrapt ? 
Dat deed ik echt wel, stamel ik. 
Maar die fiets bleef gewoon staan !
Emiel weet hoe dit kan ..  
Onze juf stond met de fiets op een podium
en als ze té hard duwt dan rijdt ze er gewoon af. 
Ik zie heel wat verbaasde gezichtjes.. 
Echt waar, juf ? 
Stond jij met je fiets op een podium ? Waw ! 

Niene beweert zelfs twee foto's te hebben van ons samen op de fiets
Mama heeft die gemaakt en dat is leuk ! 
Vind ik ook, Niene. 

Wout beweert dan weer dat ik heb gezongen op het podium. 
(Op de fiets dan welteverstaan 😃)
Zou kunnen, Wout ! lach ik
 .. want ik was heel blij dat jij er ook bij was. 

Arthur ontdekt onze 'rospotjes' 
Ik wil mijn centen terug ! zegt hij. 
Die centen heeft Arthur achtergelaten in de rospot van de Eeklose kilometervreters. 
En ja, ik ben fier op hem !  Goed gedaan, Arthur ! 

 Niene en Thenisha hebben alvast hun spaarpotje geleegd voor Kom op tegen Kanker. 
De centjes gaan in  'rospot' nummer 3.
Meteen hebben we onze doelstelling opgemaakt voor 11 december - 
wij willen minstens één emmer (10 liter) vol centjes ! 
Ik hoop dat we het halen maar er zal nog duchtig gespaard mogen worden. 
Wie helpt ?

Een nieuwe schoolweek, een nieuw project ..
"Hoe maak je een boek ?"
Mijn kleuters weten er heel wat van ..
Er zijn boeken mét en zonder plaatjes..
Er zijn boeken met alleen maar letters en woorden.. 
Er zijn grappige verhalen, ernstige verhalen en griezelige verhalen.

We leggen onze illustratoren vast.
 Imaya tekent het bos met zijn rijke fauna en flora. Knap !
 Noah legt zich toe op het beeldend weergeven van Bor de Wolf. 
Ik herken Bor meteen .. mooi gedaan, Noah.

 Bess, Nonah en Emiel tekenen de kleuters op stap.
Wat een kleurrijke bende.


 En waar Bor de Wolf is, vind je ook Lowieke de Vos.
Dit is een werkje voor Mekselina.
Ook zij toont haar tekentalent. Formidabel !
Geen turnen vandaag wegens overleg door juf Britt. 
Dus vervangt juf Cheyenne de derde kleuterklas.
Wij gaan foto's selecteren en knippen.
En zo belandt 'ons' verhaal in 'ons' boek. 
Het is zo leuk om dit boek te zien groeien 
en het enthousiasme waarmee eraan gewerkt wordt
dat ik besloten heb om bij een volgende actie van K2
het boek gewoon aan te vullen..een jaarboek voor de leeshoek. 
Wedden dat het de favoriet van de kleuters wordt ?!?

Na school wagen de kleuterjuffen zich aan het schrijven van routinefiches
 in een verticale leerlijn. 
Het doelenboekje en voorbereidingen bij-de-hand. 
En nu maar uitpluizen welke doelen er in de routinefiches moeten.

Belangrijk bericht .. belangrijk bericht .. 
Morgen krijgen we bezoek van Lala Koala en enkele inspecteurs van de politie. 
Tijdens deze donkere dagen komen ze het belang van de fluo-jas nog eens duidelijk uiteen zetten. 
Trek vanaf nu dus allemaal die fluo-jas aan !!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten