maandag 18 november 2019

18 november 2019

Na 365 dagen zijn ze er .. 
Sinterklaas en zijn allerbeste vrienden, de Pieten.. 
Dagen- en nachtenlang hebben ze gevaren over de woeste zee,
vanuit Spanje tot helemaal in België.
En dat is hééééél ver,  vult Arthur aan.
Hij kan het weten want hij was onlangs nog in Spanje 
Om zeven uur ben ik reeds te vinden op school - ik heb dan ook een massa dozen uit te laden.
We beginnen aan een nieuw thema nl 
De wereld op zak - op stap met Piet ! 
En op zolder heb ik heel wat dozen staan die passen in dit thema. 😉
 Ik heb nog enkele spullen uit de berging nodig dus begin ik alles uit de berging te halen.
Wat kleuterjuffen toch allemaal verzamelen, onvoorstelbaar.. 
Al heel snel is het tijd om poorttoezicht te houden.
 Een kwartiertje frisse lucht, het zal me goed doen. 

Mijn kleuters geloven hun ogen niet : Juf, wat een rommel !! 
Wie heeft dit gedaan ?? 
Gemakkelijkheidshalve schuif ik alles in de schoenen van Piet. 😁
Onze klas krijgt een make-over, alles staat in het teken van Sint en zijn allerbeste vriend Piet. 
Natuurlijk is er ook het Groot Boek van Sinterklaas. 
Zoals elk jaar zijn de kinderen ook nu weer zeer braaf geweest ! 
Eventjes mijn kleuters op stang jagen ; Ik denk dat Sint dit toch niet goed gezien heeft.. 
Oh juf, dat mag je niet zeggen ! Wij zijn toch meestal braaf ! 
Tja, dat is een variant geef ik toe 😀
Zelfs over Piet staat er iets te lezen .. vraag het je kleuter, ik durf het echt niet te schrijven

Verder zijn er nog een stapel cadeautjes - groot en klein - 
en glijdt Piet als de beste door de schoorsteen. 
En die schoorsteen heb ik even van het dak gehaald - het is maar dat je het weet 😉
Natuurlijk heeft Piet enkele opdrachten voor onze kleuters. 
Opdracht één ; Maak een Pietenmuts voor het Sinterklaasfeest van 6 december. 
Scheuren en kleven maar .. 
Iedereen gaat enthousiast aan de slag - hoe leuk ! 












Piet heeft vanuit Spanje nog wat speelgoed meegebracht - 
een stoomboot, kleine Sint en Piet-poppetjes en een puzzeldoos .. heerlijk ! 




Een hele dag lang zijn we druk in de weer en er komt nog meer .. 
'Jullie zullen zweten de komende weken', zeg ik. 
Maar dat vinden mijn kleuters blijkbaar niet erg - 
Wij doen alles voor Piet ! krijg ik te horen. 
O ja ??? 
Wacht maar .. ik heb nog wat in petto 😄😄😄


De actie voor Kom op tegen Kanker loopt als een trein.
Ook vandaag zijn er opnieuw centjes voor de rospot van de K2-tjes.
De concurrentiestrijd met de klas van juf Ilse is groot, héél groot. 
Juf Ilse deed een oproep voor nog meer centjes maar 
dat laten mijn kleuters niet zomaar gebeuren.
En zie .. wat een berg centen. 
Dank je Bess, Niene, Emilia en Meneer De Baere voor al die rosse centjes.
We liggen ruim op voorsprong tov van de Mini-Tandemklas ! 






Na school komt de Mini-Tandemklas weer op voorsprong..
Maja heeft een emmer vol centjes bij en er komen nog meer centjes. 
De mama van Maya heeft een rospot op het werk gezet en daar sparen ze allemaal mee.
Zie ik daar ontgoocheling bij mijn kleuters ?!? 
Jawel .. maar ze zijn strijdvaardig .. dit laten we niet gebeuren, wij gaan er nog zoeken ! 😉


Beste ouder(s),

In het contactschrift van je kleuter kan je een kopie van de individuele foto van je kleuter vinden. 
Wens je de foto (of geschenk) te bestellen, 
voeg dan de som + het volledig ingevuld formulier in ( naam kleuter + klas K2 + handtekening) 
en stop dit alles in een gesloten omslag.
Bezorg jouw briefomslag aan de juf voor dinsdag 26 november 2019. 

Groetjes, 
Juf Tania 

1 opmerking: