zondag 24 november 2019

26 november 2019

We blijven in de prijzen vallen !
Deze keer heeft de juf een poging gewaagd  bij Klasse 
en deze morgen brengt de postbode een nieuw boek voor de klas.
Ontzettend leuk !!! 
Het is tenslotte pakjestijd.. 
Nu is het wachten op het gewonnen boekenpakket van Clavis.
En er is nog meer werk voor de postbode.
Deze ochtend heb ik op een onmenselijk vroeg uur de brief voor Sint gepost. 
Wie weet krijgen we voor 6 december nog een briefje terug. 😊

Ook de politie heeft een verrassing voor ons in petto.
Een spaarkaart van Lala Koala moet onze kleuters aanzetten steeds de fluo-jas aan te trekken.
Draagt je kleuter een fluo-jas dan wordt er een bolletje ingekleurd. 
Is de kaart vol, dan volgt een leuke verrassing. 
Wij zijn alvast in orde en schitteren in onze fluo-outfit en zijn zo zicht baar in het verkeer.
En jullie,  mama's en papa's ?? 
Zijn jullie ook zichtbaar in het verkeer ?? 


Dag 2 : Bonjour la France ! 
Piet vaart op kompas en denkt zijn bestemming bereikt te hebben. 
Hij gaat aan land .. tot iemand hem aanspreekt en zegt "Bonjour Pierre !!" 
Foutje ???
Brief van Piet : 

Ola Amigo's,

Land in zicht .. ik ben er bijna !!! 
Wat een avontuurlijke reis.
Het kompas heeft me de juiste weg getoond. 

Eindelijk kan ik aanleggen in België..joepie ! 
Zijn jullie er klaar voor ? Ik wel, tot straks ! 

Hé, waar ben ik nu ? 
Niemand die Nederlands spreekt. 
Iedereen begroet me met een hartelijke Bonjour. 
Ben ik dan toch niet in België ? 

Oh, kijk daar, ik zie een bekende .. maar dat is Pierre,
Pierre de France en die woont .. jawel .. in Frankrijk. 
O neen, ik ben aangekomen in Frankrijk - helemaal fout natuurlijk.
O o o o o o o o o o o o o 
Nu ik er toch ben, neem ik een kijkje in dit wondermooie land.
Pierre zal mijn gids zijn.

Eerst even ontspannen aan de Côte d'Azur
en bij valavond trekken we naarde "Lichtstad" Parijs. 
Daar staat de Eiffeltoren en die willen Pierre en ik beklimmen. 
On va s' amuser !! 
Tot morgen ?! - A demain ?! 

Groetjes, Reispiet Xxx 


Zoals elke dag is ook Schoolpiet langs geweest.
Onderwerp : De Sint kleedt zich aan. 
Wist je trouwens dat Sint een boxershort draagt met hartjes ? 
Echt waar en dat werkt op de lachspieren van mijn kleuters.
Zo kan de Sint toch niet op bezoek bij de kleuters ! grap ik.
Snel de Sint in zijn mooiste outfit steken ! 

Ook het klein-wereldmateriaal is erg in trek.
Er wordt heel mooi gespeeld en de verhaallijnen zijn fantastisch ! 

Toch eventjes een pauze inlassen, een stuk fruit snoepen
 en daarna is er een les LO met juf Cheyenne. 

Werkvergadering kleuterteam de Tandem ! 
Wij schrijven verder aan de routinefiches - verticale leerlijn.
En de directeur komt ons aanmoedigen 😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten