zondag 24 november 2019

25 november 2019


Na vele jaren op de pakjesboot houdt Reispiet het voor bekeken.
Een nieuwe Reispiet wordt aangeduid. 
Dit jaar maakt hij voor het eerst de verre zeereis. 

Hij kreeg een wereldbol, een wereldkaart, een kompas,
een land-/wegenkaart, een stratenplan, een atlas en enkele luchtfoto's.
Wat moet hij hier allemaal mee ?!? 
Kunnen de kleuters van de Tandem hem helpen de weg naar België te vinden ?! 

Dag 1 : Klaar voor vertrek  ! 
Piet gaat aan boord van de pakjesboot. Hij bekijkt de wereldkaart, atlas en wereldbol .. 
waar moet hij heen ?





Brief van Piet : 

Ola Amigo's,

Na vele jaren op de pakjesboot houdt Reispiet het voor bekeken. 


Een nieuwe Reispiet - ik dus - wordt aangeduid 
om dit jaar voor het eerst de verre reis naar België te maken.

Ik kreeg alvast een wereldkaart, een wereldbol, een atlas, 
een landkaart van België, een stratenplan van Eeklo ,
enkele luchtfoto's en een kompas..

Wat moet ik hier allemaal mee ? Zucht .. zucht .. zucht .. 

Zo, ik ben klaar voor vertrek ! 
Ik stap aan boord van de pakjesboot en geloof me .. 
dit jaar zijn er weer heel veel cadeautjes voor iedereen.
Helpen jullie me de weg naar België te vinden ? 

Groetjes, Reispiet Xxx 

PS : Kunnen jullie mij iets meer vertellen over België ?! 


 Brief van Piet 
- de schroevendraaier ligt er omdat Klusjespiet deze morgen de deurtjes van de kast heeft vastgezet.-
 Eventjes zoeken in de atlas .. Waar ligt Spanje op de kaart en waar ligt België.
Na enig overleg weten we dat Reispiet zijn boot noordwaarts moet sturen. 

Maar dan ook niet teveel noordwaarts of Reispiet komt bij de ijsberen terecht. 
Vaart hij zuidwaarts dan komt hij terecht bij de pinguins. 
Eventjes voor Engeland vaart hij eventjes oostwaarts.. tot aan het strand. 
Nu maar hopen dat Reispiet er iets van kent. 
Een lesje Media inlassen .. op stap in België !
Via de I-pad ontdekken we heel wat over ons kleine landje. 

Wist je dat België aan zee ligt ?! 
Wist je dat België een taalgrens heeft ?! 
Wist je dat België 3 landstalen kent ?! Nederlands - Frans en Duits. 
Wist je dat de grootste stad Brussel is ?! 
Wist je dat het kasteel van de koning in Brussel staat ?! 
(Robbe weet dit want hij was er ooit op bezoek 😀)
Wist je dat het atomium 9 bollen telt ?! 
Wist je dat Manneke Pis te vinden is in de stoofstraat ?! 
Wist je dat de nationale trots van België goud-gebakken frietjes zijn ?! 
Wist je dat België de lekkerste chocolade heeft ?! 
Wist je dat onze vlag 3 kleuren heeft ?! Zwart - geel - rood
Wist je dat België wereldwijd scoort met de Rode Duivels ?! 
Wist je dat de leukste school in Eeklo staat .. de Tandem dus 😉
... 

Tot ik plots een ontgoochelde snoet zie .. 
Juf Tania, ik ben Manneke pis niet hoor, ik heb alleen een klein accidentje ! 😃😃😃

Schoolpiet heeft nog een opdracht achtergelaten, een puzzel.
Dus knippen en kleven maar ! 














Het huis van de Sint staat in de klas.. fantasiespel ten top .. 
Zo hoor ik een kleuter vragen : Paard, ben jij bang bovenop het dak ? 
En wat vinden jullie van deze : Piet, schuif op .. ik moet ook nog in bed ! 😊
Ik vind het alvast heerlijk hun verhalen te horen. 




Op 22 november was Roeya jarig.
Die dag waren alle K2-tjes te gast in mijn klas
en kregen we bezoek van een team leerkrachten uit Ingelmunster.
Daarom heb ik het feest verplaats naar vandaag. 
Dus Roeya .. gefeliciteerd met je verjaardag ! 
 Deze keer zit er geen boek in de cadeautjesdoos. 
De mama van Roeya koos voor de rekendoos uit onze verjaardagsactie, ook leuk natuurlijk ! 



Personeelsvergadering voor team de Tandem !
Wij zijn nog lang niet thuis.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten