woensdag 13 november 2019

13 november 2019

Bezoek in de kleutertuin ! 
Lala Koala tekent present en roept alle kleuters op om dagelijks de fluo-jas aan te trekken.
Zo ben je heel erg zichtbaar in het verkeer ! 

Mijn kleuters zijn 'het voorbeeld' zelve ..
Wij dragen elke dag een fluo-jas maar
 onze juf was die vergeten als we met de bus naar Gent reden.
Lap, daar heb je het al ! 
Was dat niet ons geheimpje ?!? 
Ik dacht zo van wel. 
Ik word op het matje geroepen bij Lala Koala..pfff .. 
 Nu voelen ze zich pas goed gesterkt .. 
En op de bus zat de juf niet klikvast en deelde ze koekjes uit en toen viel ze op ons .. 

De politie-inspecteur kan er gelukkig om lachen en zegt : 
Gelukkig passen jullie goed op de juf !!! 
Echt ? De politie, mijn vriend ? 
Toch eventjes goed over nadenken. 😉 






Ook vandaag zijn er nog meer centjes voor de rospot. 
Adam heeft een 'gouden' munt bij en  die mag ook in de pot. 
Uitzonderlijk is de turnles op woensdag. 
Dat geeft mij de tijd om de contactschriftjes in orde te maken
en een matrix te knippen.
Kennen jullie trouwens een matrix ? 
Een matrix is een rooster die je opmaakt, 
rekening houdend met twee kenmerken. 
Niet eenvoudig.. 
Zoeken maar welk plaatje in welk vakje hoort. 


En dan is er nog Ilano..
 Tijdens het constructiespel heeft hij zomaar ontdekt dat
wanneer je duploblokken op je vingers zet, je geluid kan maken. 
Wat een hels kabaal .. het doet me denken aan Spaanse castagnetten.
Zwarte Piet zal die zeker ook kennen.😊

Deze namiddag heb ik een afspraak bij de arts voor een vaccinatie. 
Mijn vorige vaccinatie tijdens de zomervakantie is me slecht bekomen -
 ik kreeg zowaar mazelen. 
Ik houd mijn hart vast .. hopelijk houd ik deze keer stand.  
Tot morgen ..  

PS Lees zeker ook het bericht in het contactschriftje van je kleuter. 
 

1 opmerking:

  1. Lala koala??? die had ik nog nooit gezien....wel leuk!!
    Hopelijk draagt iedereen nu een fluo jasje !
    goed zo !!!

    BeantwoordenVerwijderen