maandag 4 november 2019

4 november 2019


De vakantie bracht heel wat inspiratie..
Een bezoekje aan de boekenbeurs deed me dromen van een 'boekenwinkeltje' in de klas
en een daarbij horende gezellige leeshoek. 
Deze morgen doe ik mijn plannen uit de doeken. 
Iedereen reageert heel enthousiast.
Wat hebben we nodig ? 
Heel véél boeken ! weet er eentje. 
En een boekenkast .. 
Een stoel, een bank .. 
Een bed ! vult een ander aan.
Een bed ? vraag ik. 
Ja juf, mijn mama leest altijd in bed ! 
Ah zo ! 
En plots gaat -heel toevallig 😊- het licht uit. 
Juf tovert een prachtige leeslamp tevoorschijn - gezelligheid troef .. 

Waar haal ik zoveel boeken ? vraag ik. 
Die koop je toch in de winkel, juf ! zegt een eigenwijze kleuter.
Jammer, mijn centen zijn op ! lach ik. 
Ik hoef niet te wanhopen want enkele kleuters beweren dat zij heel veel centen hebben. 
Maak een boeken-spaarpot, juf ! 
Dat lijkt me een leuk idee ! .. en dan samen naar de boekhandel om een boek te kopen.. 
Alleen weet ik niet of de mama's en papa's hier voor te vinden zijn 😉

Waar kan ik nog boeken vinden ??? 
Mijn kleuters blijven mij het antwoord schuldig.
Eventjes duik ik in mijn handtas op zoek naar mijn pasje van de bib. 
Oh, je bankkaart .. weet Niene .. daar kan je heel veel boeken mee kopen. 
Neen, dat is het niet. 
Dus geef ik een omschrijving..
"In Eeklo staat een huis helemaal gevuld met boeken en je kan er boeken lenen."
Robbe weet waarover ik het heb en stamelt .. A ja, de bibocake (lees ; bibliotheek) 
We zijn er !
 Dat is wat ik zocht !
Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost.

Mijn oproep via gimme bleef niet onbeantwoord. 
Enkele kleuters hebben vandaag hun lievelingsboek mee naar de klas. 
Leuk toch ?! 
Nu ik een reeks extra boeken heb, las ik elke namiddag een leesmoment in,
allemaal gezellig samen in ons leeshoekje ! 

Vandaag geen foto's om op de blog te plaatsen.
Negen nieuwe kleutertjes kwamen vandaag voor het eerst naar school,
een drukte van jewelste. 
Onze trommelvliezen kregen het soms hard te verduren.
De refter was weer even wennen, zeker voor de kleinsten.
Maar met veel geduld kreeg ik alles voor mekaar. 
De dag vloog voorbij en toen was het tijd om alle spulletjes bij elkaar te zoeken
en de kleuters huiswaarts te sturen.
En juf ? Ik dook even op zolder om nog enkele spullen te verzamelen voor de leeshoek.


1 opmerking:

  1. Ik doe mijn best om die snelle suikers te vinden , want ze lopen snel weer weg ook. Ha ha...

    BeantwoordenVerwijderen