donderdag 7 november 2019

7 november 2019

Een rijke oogst aan boeken in onze boekenkast
na de uitstap naar de bibliotheek. 
 Wat als je net aan het lezen bent en de deurbel gaat ??? vraag ik.
Dan leg je het boek opzij en open je de deur ! weten mijn kleuters. 
Meteen breng ik de bladwijzer aan - schuif ik die tussen mijn boek dan weet ik meteen 
(na de onderbreking) waar ik de draad weer moet opnemen. vertel ik mijn kleuters. 
Juf heeft er twee. De ene kreeg ik cadeau op de boekenbeurs, 
de andere heb ik gezellig zelf geknutseld. 
 De folders van de verschillende uitgeverijen gebruiken we om de bladwijzer te bekleven. 
Aan de slag ! 






Wie niet knutselt, leest een boek in de leeshoek !
Eventjes tot rust komen en jezelf verliezen in een verhaal. 

Bess gaat aan de slag met letters en tovert haar naam op het magneetbord.. leuk ! 


Ilano stort zich op een puzzel.
 Iedereen is druk in de weer, mooi zo.
Niemand hoeft zich te vervelen. 


 Tijdens de middagpauze heb de kleuterjuffen een stevige werkvergadering.
Afspraken rond voorbereiding routinefiches worden gemaakt - vanaf nu 
schrijven de kleuterjuffen elke dinsdag van november na school routinefiches in verticale leerlijn. 
December slaan we over wegens té druk en in januari hervatten we onze schrijfsessies. 
En geloof me, het zijn er heel wat .. 

Bovendien worden de koekendozen ook nog eens geleverd.
We werken de bestellijsten af per kleuter.
De bestelling klopt als een bus - dat hebben we weer goed gedaan. 
De koekjes gaan deze avond met de kleuters mee naar huis. 
Dank aan allen die de actie steunden.

Belangrijk bericht : 
Vergeet de reservatie maaltijden niet mee te geven morgen. 
Dinsdag moet alles binnen op het secretariaat.
Tijdens het verlengde weekend maak ik graag de bestelling op. 
Dank je voor de medewerking. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten