zondag 24 november 2019

22 november 2019




Er is een nieuwe lading centjes aangekomen in K2 voor het goede doel. 
Nonah verzamelde liefst 4 zakken vol rosse centjes 
en die waren - tot mijn grote vreugde - netjes gesorteerd😉
Imaya heeft ook nog een reserve-voorraad centjes gevonden. 
Natuurlijk volgt de belangrijkste vraag van de dag .. Wie ligt op kop ??? 
Tot mijn grote vreugde kan ik melden dat de K2-tjes leider zijn in de tussenstand. 
Alleen onze klas verzamelde tot op heden € 137.25 
Benieuw of de andere klasjes dit bedrag kunnen evenaren ?! 
Nog twee weken te gaan !

Nieuwsgierig als ik ben, heb ik de boekhouding van april 2019 er nog eens bijgenomen...
toen verzamelden we samen (kleuter + lager) € 392.51 aan rosse centjes, een record voor de Tandem.




Eventjes komt de Fabeltjeskrant piepen in onze klas. 
Het stickervel tattoos dat de kleuters cadeau kregen van Natuur en bos,
staat op de armen van mijn jonge volkje. 
Zij zijn duidelijk fan van de Fabeltjeskrant..
Juf Muriel heeft nog iets goed te maken nadat ze voorbije week de verwarming op nul draaide. 
Tijdens de speeltijd verrast ze de kleuterjuffen met een kop warme chocolademelk.
Lekker zoet ! Het smaakt ! 

Juf leest voor .. "Alles over Sinterklaas door de Spiekpietjes"

Na het verhaal gaan we Spiekpietjes zoeken op een zoekplaat.
11 stuks zitten verstopt in de snoepkamer. 
De K3-tjes gaan zwemmen dus komen de K2-tjes van de Mini-Tandemklas bij ons aansluiten - 
klasje vol kwetterende kleuters. 😉
Even later krijgen we bezoek van een groep leerkrachten uit Ingelmunster. 
Zij komen de werking in onze school bekijken, samen met hun directeur. 
Onze directeur begeleidt de groep. 
Als ze mijn klas binnen stappen, hoor ik enkele kleuters roepen :
Meneer Directeur, de zure beertjes zijn nog altijd op ! 😊😊😊😀
Daar gaat ons gezondheidsbeleid. 







Middagpauze voor de kleuters - zij gaan een hapje eten in de refter. 
Ik maak gebruik om nog wat spullen te verzamelen voor onze Sint-hoek. 
Na school bouw ik -samen met Piet -de hoek om. 
Ik verzamel een wereldkaart, een wereldbol, 
een atlas zoek ik nog alsook een kompas, 
een wegenkaart, een stratenplan Eeklo en enkele luchtfoto's .. 
Vanaf maandag volgen we de belevenissen van Reispiet 
die met de pakjesboot pas nu vanuit Spanje vertrekt. 
En dat zal niet van een leien dak lopen.. weet ik nu al.
Na het middagmaal ligt nog een kleine opdracht klaar voor de kleuters.





Bericht .. bericht .. bericht .. 
In het contactschrift van je kleuter vonden jullie de facturatie van oktober terug. 
Gelieve de betalingen stipt uit te voeren. 
Vragen ivm facturatie worden op het secretariaat afgehandeld. 
Wij juffen, stellen de verbruikerstotalen op, 
berekeningen worden uitgevoerd op het secretariaat. 

Denk er ook aan dat deze week de bestelling foto binnen moet
en dat de inschrijving voor het Sint-ontbijt wordt afgesloten.

En dan was er nog .. kleuters en ziek zijn. 
Nu het steeds kouder wordt, vallen ook de eerste zieke kleuters. 
Zieke kleuters horen niet thuis op school.
Medicatie toedienen op school is niet toegestaan, 
enkel indien het gaat om een onderhoudsdosis 
én met een voorschrift van de behandelende arts. 
(Dit document kregen jullie bij aanvang van het schooljaar.)


Na school sorteer en tel ik 'rosse centjes' 
Juf Muriel houdt me gezelschap en werkt verder aan de aanpassing van het thema voor Sint.
Best gezellig allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten