maandag 8 mei 2017

8 mei 2017




Nog één week te gaan en we vieren moederdag.
We werken volop aan een cadeau voor mama.
Ik heb mijn kleuters gevraagd om niks te verklappen.
Julie steekt meteen van wal :
Ik heb niks verklapt maar heb wel gezegd dat het allemaal spulletjes zijn voor in de keuken !
Daar gaat ons groot geheim 😊

Over onze mama's valt heel wat te vertellen ..
mama's hebben een  naam - 
sommige mama's werken en hebben dus een  beroep - 
er zijn ook creatieve en sportieve mama's en dat uit zich in een hobby
 en natuurlijk zijn onze mama's ook echte keukenprinsessen
die de lekkerste gerechten dagelijks op ons bord toveren.

In het kringgesprek krijg ik heel wat gevarieerde verhalen te horen. 
Mijn mama kan hard lopen ! 
En mijn mama kan ver fietsen ! 
Ja, mijn mama gaat naar de fitness ! 
En mijn mama kan snel winkelen ! 
Ja, ook winkelen is blijkbaar een favoriete bezigheid van vele mama's 😃 

Nathan en Xander hebben een leuk nieuwtje. 
Als Nathan vertelt dat mama lekkere pannenkoeken bakt, 
vult Xander aan met volgende uitspraak 
Mijn mama ook want het is dezelfde !! 😊
Voor wie het niet duidelijk is, Nathan en Xander zijn een tweeling ! 

De mama van Khaïradt  maakt exotische gerechten zoals 
'bakbanaan'
Als ik Khaîradt zeg dat ik geen 'bakbanaan' ken,
geeft ze een vlotte uitleg over dit gerecht ..
Nou, die bananen leg je effe in de olie ! 
Ons Khaïradt spreekt met een Nederlandse tongval..leuk om te horen.


Al snel wijst de klok 11.30 uur aan,
tijd om samen naar de eetzaal te stappen.
En omdat de kleuters vandaag heel erg druk zijn, probeer ik enige rust te brengen.
Joepie, het lukt .. onze kleuters zijn een voorbeeld !
En zo hoort het, gezellig samen - rustig tafelen. 
 Na het plasmoment is het tijd voor wat ME-time.
Een kwartier 'relatieve' rust en net genoeg tijd om te eten. 
Juf Nicole (kinderverzorgster) houdt me gezelschap - dat is fijn. 
Even later komt ook juf Anne ons gezelschap houden. 


Ik weet het zeker, ik heb schitterende collega's !
Respect voor deze dames ! 
Met heel veel energie en inzet geven ze 
elke dag het beste van zichzelf aan alle kinderen,
hun ouders én collega's. 
Wat ben ik blij al zovele jaren een team met jullie te vormen. 
Hoogtijd om jullie eens in de bloemetjes te zetten ..

In de namiddag diep ik de cd van kapitein Winokio op.
Kapitein Winokio heeft immers het mooiste mamalied ter wereld.
En dat lied leer ik mijn kleuters aan ! 


Ik hou van grote mama's en ook van die kleine
Ik hou van dikke mama's en ook wel van fijne
Ik hou van gele mama's en ook van die blauwe 
Ik hou van alle mama's
en ook van de jouwe  

Ik hou van stoere mama's en 
ook wel van bange
Ik hou van dwergenmama's en 
ook van reuzenlange
ik hou van dikke mama's 
en ook wel van fijne
Ik hou van alle mama's
maar 't meeste van de .. mijne ! 

Alle mama's zijn zo mooi 
Zie ze daar nu maar eens stralen .. stralen .. 
Papa's kijk eens rond en gooi 
een zoentje in de lucht om op te halen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten