maandag 15 mei 2017

15 mei 2017

Alarm in de kleuterafdeling,
de brandbeveiliging doet blijkbaar zijn werk ..
een oorverdovend gepiep vult de kleuterafdeling 
als ik deze morgen de deur open steek.
Ik haast me naar het bedieningspaneel en
weet alles uit te schakelen en te resetten. 
Helaas, van korte duur want in een mum van tijd duidt
het paneel een foutcode aan. 
Op zoek naar de oorzaak, die ligt in de elektriciteitskast.
De hoofdschakelaar is uit
en daar zit het hevige onweer van voorbije vrijdag 
zeker en vast voor iets tussen.

Even later .. alarm in de lagere school
en ook daar wordt mijn expertise gevraagd. 
Helaas krijg ik het probleem met de elektriciteit hier niet opgelost
dus wordt klusjesman Geert er maar bijgeroepen. 
Tja, ik kan ook niet ALLES hé 😉

Precies om 8.45 uur schouw ik mijn (kleuter)troepen.
De bestelbriefjes voor de maaltijden van juni 
zijn netjes ingevuld door de ouders .. bravo dus ..
maar tussen alle briefjes in 
vind ik een allerliefste briefje van de mama van Julie
Dank je wel voor het mooie moederdaggeschenk !
Leuk dit eens te horen, ik was heel blij met deze boodschap. 

Een nieuw thema dient zich aan .. 'Kijk wat ik al kan'
Aan de hand van allerlei activiteiten 
wordt er op een speelse manier nagegaan
hoever het staat met de ontwikkeling van je kleuter .. 
We gaan op zoek naar de talenten van onze kleuters !
Heel leuk allemaal ! 

Vandaag is het zacht buiten, dus trekken we iets vroeger naar buiten
mét de bal .. we gaan voetballen ! 
Iedereen duivel !! lijkt het wel. 
Ook Nathan speelt mee maar valt over de bal,
een pijnlijker ervaring zo blijkt .. 
hij komt op zijn heup terecht, gelukkig brengt een ijszak enige verkoeling.

Omdat ict onderdeel uitmaakt van ons leerplan,
besluit ik om de i-pads ter beschikking van de kleuters te stellen.
Maar er zijn problemen met de WIFI-verbinding. 
De rest van de dag laat de WIFI op zich wachten..
dus spelen we samen gezelschapsspelen, ook heel erg leuk ! 

Maandag .. refter .. en wat voor één ..
De kinderen zijn heel erg druk !! 
Hoe dit komt, is me een raadsel !! (Een druk weekend misschien ?!)
Leuk is anders .. maar met duidelijke afspraken lukt het me 
om enigszins het jeugdig volkje in 'het gareel' te houden. 

Cynthia eet thuis en brengt een 'boeket' bloemen voor me mee. 
Althans, dat wil ik mijn kleuters doen geloven !

Benieuwd wie dit kent  ??!! 
Niemand, zo blijkt ! Helemaal niemand van mijn klas
weet dat dit rabarber is en dus eetbaar. 
Eentje denkt het te weten .. Dat is sla, juf ! 

Ik maak de rabarber schoon en dan volgt een proefmoment ..
natuurlijk laat ik de kleuters zelf de smaak ontdekken .. heerlijk zuur ! 
Je had die snoeten moeten zien. Heerlijk 😊😊😊
Sommigen proeven slechts één stukje rabarber, 
anderen hebben de smaak te pakken en snoepen de rabarber op. 
Lekker !!!! 
En met de bladeren maken we de leukste hoedjes - kijk maar ! 
Zijn we niet grappig ?! 

















Na de middag is de politie er weer, 
deze keer met de fiets én mét korte broek.
Het is dan ook mooi weer vandaag. 
We zwaaien vrolijk goedendag en maken een praatje. 
Tot Thibault besluit om ook een praatje te slaan. 
Jij hebt mooie benen ! oppert Thibault tegen de agent. 
Daar sta ik dan .. met rode wangen .. 
Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het me ook opgevallen is. 😉
In de namiddag is er speeltijd.
Deze keer gaan mijn bengels voor 'tikkertje'
En dat tikkertje spelen niet zonder gevaar is, daar weet mijn Kayla alles van. 
Kayla komt ongelukkig ten val en breekt haar arm.
Een abnormale stand van de onderarm doet een belletje rinkelen.
Gelukkig heb ik reeds verschillende keren de cursus Helper van het Rode Kruis gevolgd.
Het enige wat ik kan, is de arm immobiliseren,
de ouders verwittigen en Kayla naar de spoeddienst van het ziekenhuis sturen. 
Na een uurtje is er nieuws - de arm is gebroken. 
Lieve Kayla, een spoedig herstel een dikke kus van de juf Xxx 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten