zaterdag 13 mei 2017

14 mei 2017



Aan alle mama's .. een fijne moederdag !

Ik heb er nieuwe tuinbewoners bij .. 
Leuk zou je zeggen !
Dacht ik eerst ook !
's Morgens bij het ochtendgloren en ook bij valavond
duikt hij op .. een schattig klein, lief konijntje .. 
Zo eentje waar je heel vertederd naar kijkt. 
Vrolijk zoeft hij door de tuin en 
maakt gekke sprongen, zoals enkel kleine konijntjes doen.
Hij eet zelfs de klavers uit het gras .. tof ! 
En af en toe zit hij zelfs op zijn pootjes en monstert de hele tuin. 
Hoe mooi is de natuur toch ! dacht ik.

Tot gisteren .. 
blijkbaar is 'mijn' wild konijn ook gek op mijn bloemen
en knabbelt hij rustig alles kaal. 
En wie aan mijn bloemen komt, mag het ergste vrezen .. 
dus zet ik nu kippengaas rond de bloemperkjes. 
Sorry konijntje, nu kan je op zoek naar ander lekkers
maar van mijn bloemen blijf je af !!!


Het konijn is niet de enige tuinbewoner,
er huist ook een koppel kikkers in de vijver en da's nieuw sinds dit jaar.
Vrolijk kwaken ze langs de waterkant. 
En als je denkt dat ze zich beperken tot de dag, dan heb je het mis ..
ook op de meest onmogelijke momenten geven ze een concert ten beste
en dan vooral in de hele vroege ochtend zo rond een uur of 5 ! 
Uitrusten tijdens het weekend is er dus echt niet meer bij. 
Weet iemand soms een rustig plekje voor me ?! 

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel juf Tania. Zeer blij met alle leuke cadeau'tjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel juf Tania. Zeer blij met alle leuke cadeau'tjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan ! Zoë heeft de spulletjes met veel liefde en geduld gemaakt .. Fijne moederdag !

      Verwijderen