woensdag 10 mei 2017

10 mei 2017

Familienieuws- 9 mei 2017
 Daar is hij dan .. Ferre .. 
op deze mooie, zonnige dag werd hij op de wereld gezet.
Gefeliciteerd aan juf Kelly en papa Michael !
Veel geluk met jullie kleine spruit ! 

Onze schoolbus heeft alweer kuren, ditmaal blijkt het de batterij te zijn. 
Er is geen beweging in te krijgen .. dus komt iedereen op eigen houtje naar school.
Er heerst een gezellige drukte rond de schoolpoort. 
En ook de zon is van de partij, een mooie dag.
Nu wil het toeval dat er deze morgen een oproep was op de radio om 
van woensdag .. fietsdag te maken. 
Een schitterend idee vind ik.
Als Tandemtrappertjes kunnen we dit alleen maar toejuichen.

Mijn kleuters hebben een schitterend boek ontdekt in de bibbox.
Een grappig én spannend verhaal en eerlijk ..
het lijkt wel de omgekeerde wereld,
want kleine Arthur vertelt zijn mama de meest spannende verhalen.
En jawel hoor, mama krijgt schrik ! 
Een heerlijk voorleesboek. 

Na het verhaal werken we gezellig verder aan het geschenk voor moederdag.
En tijdens het werk, kletsen we gezellig bij. 
Zo vertelt Matthias dat Alijm ook Bunny Hop heeft, een leuk gezelschapsspel.
Maar wie of wat is Alijm ???
'Wel, juf .. Alijm .. stamelt Matthias.
En dan gaat een lichtje branden .. zou het misschien Alain kunnen zijn ?! 


De K2-tjes hebben een probleem en ik vind maar geen oplossing.
Juf Ilse -ook mama van Fien- loopt regelmatig onze klas in,
net nu we werken aan een groot geheim. 
Fien vindt dat ik alles maar moet verstoppen - maar dat is amper haalbaar.
Anna gaat zelfs een stapje verder, we maken de deur niet meer open ! 
Tot Alessio met dé oplossing komt ..
Als juf Ilse met jou wil praten, moet jij ook uit de klas ! 
Ik prijs Alessio om zijn vindingrijkheid en dan volgt een hilarische uitspraak : 
Ik ben héél slim hoor ! flapt hij er spontaan uit. 
Juf Katrien (GON-juf) en ik liggen in een deuk !
Van bescheidenheid gesproken. 

En dan was er Fran (K3) ..
Tijdens de speeltijd komt Fran mijn klas in gestormd ..
Juf Tania, je moet komen .. Emmy (P) is een steunwiel kwijt van haar fiets
en ze is gevallen. 

Nu is het mijn beurt om naar buiten te stormen 😉
Juf Muriel loopt toezicht en Emmy is inderdaad tegen de vlakte gegaan. 
Emmy even troosten en dan herstel ik haar fiets. 
Emmy rijdt gezwind verder.
Ik vraag Fran waarom ze me kwam halen, juf Muriel is er toch ?
Ja  maar .. jij maakt toch alle fietsen ! is haar oprechte antwoord. 
Zo, nu ben ik ook al mecanicien !! 😉😊😊


Oproep aan de ouders 
Controleer regelmatig de steunwieltjes van de kleuterfiets van je kind.
Regelmatig hebben wij valpartijen 
omdat die wieltjes loskomen door het gekletter op de stenen.
En een fietshelm is echt geen overbodige luxe..
een kinderhoofdje dat op de stenen terecht komt, maakt echt een vies geluid. 
Gelukkig had Emmy een fietshelm op. Flink zo !!  

Deze namiddag hebben we vrij
en tijdens mijn vrije middag werk ik door 
aan de afwerking van de geschenken voor moederdag. 
Hopelijk zijn de mama's er heel blij mee, wij doen heel hard ons best ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten