donderdag 18 mei 2017

18 mei 2017

De werking van het internet laat te wensen over - 
lees ; geen WIFI-verbinding.
Gelukkig kunnen we rekenen op een ICT-wonder 
die in een mum van tijd mijn problemen oplost.
Dank je wel, Peter ! 
Bij aanvang van de schooldag plaatst 
hij een nieuwe router en we zijn vertrokken .. we kunnen weer surfen op het internet.

Het einde van het schooljaar nadert dus gaan we eventjes onze kennis testen
adh van allerlei opdrachtjes .. ook opdrachtjes op papier 
en dat vraagt enige concentratie én denkwerk van mijn kleuters.
Wie klaar is, leest een boek !
Amir vindt het duidelijk heel plezant, hij giert het uit.
Wat er zo grappig is, moet ik nog ontdekken - ben benieuwd ! 
Xander heeft een boek met flapjes .. spannend hoor ! 
Achter elk flapje schuilt een verrassing.
Kayla speelt mee mét gebroken arm, 
gesteund door Cynthia 
die alle instructies van Kayla feilloos opvolgt.
Eén beschikbare arm is echt niet praktisch.
Ook de smartgames zijn erg in trek.
We oefenen het ruimtelijk inzicht van onze kleuters.
Julie is in haar 'sorteer'periode en sorteert alle wasco's.
Dank je wel, kleine meid.
En de jongens, die stappen naar de bouwwerf .. en ook daar is er heel wat te beleven. 

In de namiddag is er overleg met de zorgco en enkele externe organisaties.
Juf Anne is afwezig en juf Ilse is op GWP. Juf Stephanie (turnjuf) staat nu voor K3
en dus is er ook geen turnles voor de kleuterklasjes.
Gelukkig vangen mijn collega's mijn bengels op gedurende mijn 'korte' afwezigheid.
 Dank je wel ! 

 
Deze week was er heel wat te doen rond een nieuwsitem  nl
Heb vertrouwen in het gezag van leerkrachten en ondermijn dit gezag niet ! 
Ook wij krijgen hier regelmatig mee te maken in onze dagelijkse activiteiten.
Zoals jullie weten, worden er duidelijke afspraken gemaakt met de kleuters.
Wie geen gehoor geeft aan die afspraken wordt terecht gewezen. 
Niet leuk !! .. maar ook dit is opvoeden .. 
Heb vertrouwen want wij hebben het goed voor met jullie kinderen !

En dan was er nog ..
Julie vraagt me deze morgen of ze volgend schooljaar gemist zal worden !
Natuurlijk zal ik je missen ! is mijn enige correcte antwoord. 
Ik wil wel blijven hoor, is de reactie van Julie .. zo moet je me niet missen !! 
Schoon toch ?!?! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten