dinsdag 16 mei 2017

16 mei 2017

Als de weerman het juist heeft, wordt het vandaag een zomerse dag. Zalig !!! 
En dat is te zien aan de outfits van de kleuters.
Eentje springt er meteen uit .. Len .. 

Hij draagt een retro-koers-truitje met op de rugzijde een nummer gespeld.
Kijk, zo'n shirt zou ik ook wel willen.
Maar Len moet me ontgoochelen : 
Die hebben ze niet in jouw maat, juf Tania ! 
Jammer vind ik ! 

Er loopt ook nog een foto binnen van Kayla vanuit het ziekenhuis.
Ze ziet wat bleekjes maar onder verdoving hebben ze het armpje gezet
en nu heeft ze een draagdoek.
Sterke meid ! 

Zoals steeds is het aan de schoolpoort een drukte van jewelste
en dat is niet anders vandaag.
Zo druk dat ik blijkbaar mijn vroegere collega K1 
die deze morgen langs school reeds, niet heb opgemerkt. 
Later op de dag krijg ik de volle lading .. 😊
Ik verontschuldig me en laat weten dat ik mijn bril niet op had ..
en dat ze de volgende keer best eens kan claxonneren 
(in de veronderstelling dat ze met de auto is) 
Niet dus .. per sms laat ze weten dat ze met de fiets was. 
Geen fiets opgemerkt maar ze is dan ook niet den Tom hé,
dat zou ik dan weer wel gezien hebben 😉

Elke dag oefent de politie controle uit over de veiligheid op onze school.
En dat is vandaag ook niet anders ..
De politie .. mijn vriend .. zoveel is zeker. 

Op dinsdagmorgen is er LO (lichamelijke opvoeding) 
en dat is vandaag niet anders. 
En alweer is er bezoek .. Juf Kobie is er
en we hebben heel wat bij te praten. 
Echt leuk en gezellig ! 
Kort na de middag moet ze er van door 
maar ze belooft om zeker dit schooljaar nog eens op bezoek te komen. 

In de namiddag schittert de zon, 
geen weer om binnen te zitten ..
dus trekken we naar buiten en 
rijden onze eigen Giro d'Italia onder een stralende zon.
 Ook Rayan probeert het 
en met enkele extra auditieve prikkels, 
rijdt ook hij rondjes op de speelplaats.
Hij krijgt er maar geen genoeg van. 
 Mijn kleuterpeloton maakt er een zootje van, een stelletje ongeregeld. 
We moeten dringend eens op observatie, een echt peloton volgen.
 Julie waant zich ploegleider in haar volgwagen en Zoë is de VIP van dienst .. grappig ! 
 Xander is toeschouwer en verkiest een plekje in de schaduw.
Zou het dan toch te warm zijn vandaag ??
 Fien is op weg met de co-commentator van Sporza.
Ze zet een sprintje in want ze heeft een peloton in te halen. 
En Tiana .. gaat voor retro .. op een stijlvolle 19de eeuwse fiets.
Er zijn nog 'echte Flandriens' onder de Belgen 😍
Tijdens de wedstrijd hebben we ook oog voor het landschap.
Ons lavendelveld is toe aan vernieuwing.
Dus werk ik alle oude struiken uit de grond 
en vervang die door jonge plantjes van eigen kweek.
Een ferm karwei op deze eerste warme zomerse dag 😎
Maar het resultaat mag er zijn !
En na het planten geven we de plantjes water met de tuinslang.
En diezelfde tuinslang brengt verkoeling bij de kleuters.
Een verkwikkende verkoeling ! 
 Eventjes de tuinslang koppelen .. klaar !
 Plantjes water geven ..
En wie slaagt er intussen in de koppeling los te maken .. juist .. alweer ..

En dan ontdekken mijn kleuters de bijen !! 
Die zijn druk in de weer met het verzamelen van nectar.
Ik waarschuw mijn kleuters : Maak ze niet boos want dan gaan ze prikken !
Nieuwsgierig maar op veilige afstand volgen de kleuters hun inzamelactie.
Tot Thibault zich afvraagt wat ze met hun oogst doen ???
Kijk eens of ze een potje bij zich hebben, grap ik. 
Ik weet het, dit is flauw .. maar Thibault gaat op speurtocht. 
Ik zie niks, juf !! roept hij even later.
Tja, hoe zou dit komen ??!! 

En dan was er nog Matthias.
Tijdens de kring vertelt hij dat hij met meme is gaan winkelen.
Zijn koopje bestaat uit een stuk speelgoed, een korte broek én
een onderbroek van de Minions..
Hilariteit alom ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten