woensdag 17 mei 2017

17 mei 2017

 7.50 uur .. mijn smartphone rinkelt ..
maar dat heb ik natuurlijk niet gehoord.
Ik stond buiten een praatje te slaan met de papa van Kayla.
Ik mag haar na een dag afwezigheid verwachten
mét gips .. voorzichtigheid is geboden. 

Een telefoon op dat uur belooft nooit veel goeds. 
Het is juf Lien (eerste leerjaar) ze heeft door de wekker heen geslapen,
net nu ze vandaag busdienst heeft en vertrekt op boerderijklas. 
Maar ze slaagt er gelukkig in tijdig aanwezig te zijn.
De kleuters vang ik op want de L1-tjes zijn extra vroeg aanwezig.
Zij hebben er duidelijk zin in om op boerderijklas te gaan. 


Om 8.30 uur ga ik hen begroeten en wens hen een leuke en veilige reis.
Dit boeketje bloemen krijg ik toegestopt van de mama van Viyana. 
Zo lief ! Dank je wel .. 
Als de L1-tjes en de L2-tjes vertrekken zwaai ik hen uit.
Ik zie enkel en alleen blije gezichtjes. 
Ik hoop dat ze een fijne tijd hebben en ben benieuwd naar hun belevenissen. 

Mijn Fien heeft ook haar reiskoffer bij.
Nu haar mama mee is op boerderijklas, 
gaat Fien maar al te graag logeren bij tante Elke en neefje Gilles. 
Morgen gaat ze op logies bij oma en opa. 

Vandaag presteert de zon overuren en we zijn niet te houden. 
We besluiten een zomerwandeling te maken en trekken richting bibliotheek
op zoek naar een lading nieuwe boeken.
Onderweg wuiven we naar de opa van Julie
en maken we een praatje met de oma van Matthias .. leuk ! 
 Eenmaal in de bibliotheek blijkt kiezen verschrikkelijk moeilijk ..
 want er zijn een aantal voorwaarden ..
Zo mag je geen winter- of herfstboek kiezen,
ook een boek over Sint - Kerst en pasen staat niet op de verlanglijst.
Peuterboekjes zijn al helemaal uit den boze !
En elk boek moet letters bevatten dus geen kijkboeken ! 
 Mijn kleuters kijken me aan of ik een zonneslag heb.
Neen hoor, dat komt nog, lach ik hun ongerustheid weg. 
 Na wat heen en weer geloop ..
 en na grondig overleg, hebben we precies gevonden wat we nodig hebben .. 
leuke boeken met de meest waanzinnige verhalen
 Talip is nog steeds in de ban van het voorbije project rond voeding 
en kiest prompt voor een boek over de kok !
 Anderen nemen uitgebreid de tijd om een selectie te maken.
 En nog anderen schuiven aan in het leeshoekje .. best gezellig !

 Terug naar school met een berg leesvoer.
Onderweg vragen de kleuters zich af welk boek we eerst zullen lezen ?! 
 Mijn kleuters genieten zichtbaar van deze mooie, zonnige dag. 

Juf, waar gaan we nu heen ? 
Euh, terug naar school - waar kunnen we anders heen ? vraag ik nog. 
Misschien kunnen we rondjes lopen, schatert er eentje.
Dat zet me aan het denken.. eventjes nadenken op een bankje.
Aha, ik heb zo'n ideetje !!! roep ik uit.
Wat ? Wat ? Wat ? vragen mijn bengels enthousiast .. 
Dat zien jullie straks wel beloof ik hen. 
We stappen terug naar school en lopen over de speelplaats, jawel .. extra rondjes. 
Na enkele rondjes hebben mijn kleuters blijkbaar spijt van hun voorstel deze morgen 😉
Een laatste rondje lopen we door de  leraarskamer en het secretariaat.
Juf Vera laat ons maar begaan .. ze kent intussen mijn kuren maar al te goed.

Snel naar de klas, we hebben een hongertje maar we hebben vooral dorst, heel veel dorst.
Tijdens de speeltijd genieten we van de eerste warme zomerdag. 
Juf Nicole en juf Joke hebben snode plannen. 
Terwijl ik toezicht houd, gieten de twee madammen ijskoud water in mijn jurk.  
Dit moet je dus echt niet doen en ik neem wraak. 
Onder het mom 'ik heb een handdoek nodig' vul ik een kom met water.
Stilletjes sluip ik door de klas van juf Joke 

en zo kom ik achter de dames te staan met mijn kom water.
Mijn wraak is zoet .. nietsvermoedend giet ik de volle kom over hen uit. 
Zo .. poets wederom poets !

Fijne woensdagnamiddag ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten