woensdag 31 mei 2017

31 mei 2017

De zon schijnt en dus gaan we op stap ! 
 Vandaag kan je ons opnieuw vinden in de bibliotheek !

Juf Nicole gaat met ons mee, 
met twee is het immers een pak veiliger langs de straat dan alleen.
Dus juf Nicole .. dank je ! 

De weg naar de bib vinden we makkelijk terug ! 
Fien gaat onderuit - de zwaartekracht wint het en de knie van Fien vertoont een schaafwonde.
Ze houdt zich kranig ! Flinke meid !
Groot worden doe je helaas met vallen en opstaan .. 
maar is dat niet voor elk kind zo ???!!! 

 Intussen zijn we reguliere bezoekers geworden van de bibliotheek! 

 En omdat beleefdheid bovenaan mijn lijstje staat,
 verwennen mijn kleuters de dame aan de balie met een vrolijke 'goedemorgen'
Julie kan het matige enthousiasme amper appreciëren : 
Ze hoort ons niet, denk ik ! is haar reactie. Oeps ! 

Opnieuw zoeken we een stapel boeken bij elkaar. 
Genoeg leesvoer voor de laatste schoolweken ! 
Snel de boeken scannen maar ook nu stelt er zich een probleem.
Na enkele mislukte pogingen, ga ik verhaal halen aan de balie ..
Blijkt dat het systeem plat ligt .. leuk om te weten .. 
Zo konden we wel blijven proberen !

Toch lukt het me om de boeken mee te krijgen naar school.
Stel je voor ! 

Eenmaal in de klas bekijken we onze boekenoogst.
En dit zijn de boeken die mijn (en jullie) kleuters verkiezen.






Benieuwd wie dit keer het leukste verhaal meebracht ! 😉

 Na onze uitstap staat nog een 'werk'sessie op de agenda.
Eentje waarbij we schilderen op glasplaat en een afdruk nemen. 
En dit kunstwerk vormt de basis voor het vaderdaggeschenk ! 

Het is woensdag dus hebben de kleuters 's namiddags vrij.
Iedereen stapt goedgezind de schoolpoort uit, verlangend naar een gezellige vrije namiddag. 
Alessio wil een duik nemen in zijn zwembad ..
Amir wil wel eventjes op de playstation spelen .. 
Een ander wordt verwacht voor een zwemles
en nog een ander heeft zin in een ijsje. 
Mijn kleuters hebben heel wat leuke plannen.

Ook ik had leuke plannen,
maar die berg ik snel op. 

Gelukkig komt juf Kelly langs met kleine Ferre.
Ik wens Ferre al het mooie wat het leven hem te geven heeft. 

OP  + (heb je hem ??) 

Dit opkikkertje kon ik wel gebruiken. 
Dank je collega .. dit had ik echt nodig ! 

Aan iedereen, een zonnige, fijne, gezellige woensdag ! 

Oproep : 
Wie de schoolreis nog niet betaalde, 
gelieve dit ten laatste morgen 1 juni te vereffenen. 
Wij moeten dringend onze bestelling doorgeven. 

En dan was er nog .. juf Tania !
Dat juffen zich ook wel eens kunnen verspreken 
-tot grote vreugde van de kinderen-
blijkt uit volgende uitspraak.

De klasdeur staat open en 
Nathan moet dringend een schort aan ..
dus roep ik .. Nathan, doe de deur aan !! 
Zo zie je maar .. haast en spoed is zelden goed ! 😊

2 opmerkingen:

  1. Lou viert carnaval...Hoe leuk! Die komen we zeker eens inkijken als dat mag!
    Toffe uitstap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik het eens voorlezen voor Lou ??
      Een leuk, kleurrijk prentenboek met een verrassend einde !

      Verwijderen