dinsdag 30 mei 2017

30 mei 2017

Bijna is mei voorbij ..

Als ik aankondig dat juni de allerlaatste maand is van dit schooljaar,
blikken mijn kleuters even terug op onze belevenissen 
gedurende het voorbije schooljaar. 
Ik sta versteld welke herinneringen ze nog hebben. Leuk ! 
En in het gesprek vult de ene kleuter de andere aan. 

Midden in het gesprek valt juf Inge (vroegere collega K1 de Tandem) 
mijn klas binnen. 
Xander schrikt zich een hoedje ! 
Juf Inge komt wat knutselmateriaal ophalen voor leefschool het Droomschip
want ook daar werken ze aan een geschenk voor vaderdag. 
Fien laat weten dat wij nog niet begonnen zijn want .. 
het was hier gisteren véél té warm ! 😊😎
Nu moet je weten dat het Droomschip amper 2 km van onze school verwijderd is - 
ik denk dat het daar dus ook zweten en puffen was.😊 

Vandaag schommelt de klastemperatuur rond 26 graden, dat is pas aangenaam. 
Toen ik gisteren even na vijf uur huiswaarts trok,
was de klastemperatuur opgelopen tot zo'n 36 graden
en dat is net iets tΓ© veel .. ook voor mij. πŸ˜…



Nu er overal bedieningspanelen rond brandveiligheid zijn, 
worden deze vandaag eens uitgebreid getest. 
Als het brandalarm gaat, evacueren wij vakkundig alle kleuters. 
Op amper 3 minuten tijd staan de kleuters op de grote weide opgesteld per klas. 
Puike prestatie ! 

En dan is het tijd voor een lesje lichamelijke opvoeding .. 
.. goed voor de conditie van juf en kleuters. 

Eindelijk, na 2 weken emmertjes gieten, staat Geert klaar met een nieuw toilet.
Juf Joke had de vorige immers onklaar gemaakt .. 
Mijn nieuwe troon, grap ik. 
Deze namiddag is ie klaar voor gebruik, belooft klusjesman Geert. 
Niet dus !! 
Onze oude toilet heeft een plek gekregen op de speelplaats
en wij juffen, kunnen werken aan een 'blaastraining'
Mijn kleuters kijken verbaasd toe - 
Nu moeten de juffen buiten op het toilet ! 
 Nathan gelooft mijn verhaal - sorry Nathan ! - en Cynthia wil dit wel eens zien gebeuren. 
πŸ˜‰πŸ˜ŠπŸ˜‰
Voila zie, the queen op haar troon ! 

In de namiddag werken we aan een geschenk voor vaderdag.
Wij gaan drukken op papier ! 
Natuurlijk doen we ook dit in het grootste geheim
maar het wordt leuk ! Beloofd ! 

En net zoals elke dag lees ik een boek voor dat we samen haalden in de bibliotheek. 
Deze keer wordt het : Het mooiste ei van de wereld ! 

Stippeltje, Bonenstaak en Ragebol kibbelen hele dagen
over wie nou de knapste kip van hun drieΓ«n is.
Ze besluiten het aan de koning te vragen.
De wijze man zegt, heel terecht ; 
'Echte schoonheid zit vanbinnen.'
Hoe kan een kip dat beter demonstreren dan 
door een pracht van een ei te leggen ? 

Bij het evalueren van het verhaal verwoorden de kleuters wat ze zien op de prenten..
Ik zie kuikenpoten, kippenpoten en koningspoten (???) vertelt Fien doodleuk !
Dat is brullen .. mijn klas ligt in een deuk ! 

Uit de kindermond :
Ik heb een bleintje ! roept een kleuter.
Wie is dat ? vraag ik.
Verwarring alom ! 
Wel, Bleintje van tussen mijn tenen, antwoordt de kleuter. 
Hij is helemaal zwart ! 
Hoe komt dit ? vraag ik door. 
Door het stof ! 
Iedereen wil Bleintje wel eens zien ..
En jawel, even later zitten de kleuters geboeid naar Bleintje te kijken. 
😊😊😊 


Familienieuws :
Ook bij juf Nele (L4) kwam de ooievaar langs
met een dochtertje Lisanne.
We wensen juf Nele en haar familie veel succes met de kleine spruit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten