dinsdag 2 mei 2017

5 mei 2017

Deze namiddag bijscholing Lerend netwerk Nederlands in Evergem / fase 2
Prettig weekend ! 
Niet dus .. deze activiteit gaat niet door, snel de dagplanning aanpassen. 

Vrijdag .. fruitdag ..
Mama Vitamientje komt met een lading vers fruit
en onze schilouders schillen het fruit voor alle kleuters. 
Dank je wel ! 




Vandaag begint de Giro d'Italia.
Ik vertel mijn bengels 
dat de winnaar een roze trui rond de schouders krijgt 
en daar hebben mijn meisjes oren naar. 
Roze is immers het lievelingskleur van vele kleine meisjes. 
Hier moet ik wat mee .. ik denk er vandaag alvast eens over na ! 




Je hebt zo van die dagen .. wel, dit is er één van ..
Ik start de dag met poorttoezicht
en wat blijkt, 
enkele minuten te laat op toezicht -nog nooit gebeurd-
want de batterij van mijn uurwerk is af. 
Geen wonder dat de tijd niet vooruit gaat. 
Aan de ouders die even moesten wachten op mijn komst .. sorry ! 
Trouwens, alle sterren komen te laat en doen dan hun blijde intrede ! 
Nu ik een BV ben (volgens mijn collega's toch) kan dit gebeuren 😈

Voor sommigen is het duidelijk een 'goedemorgen'
anderen kunnen best een ontspannend weekend gebruiken en op zoek gaan
naar hun goed humeur,
nog anderen hebben duidelijk wat slaap in te halen..
Ik hoop dat maandag alle 'duistere wolken' opgelost zijn
want geef toe : Iedereen verdient een plek onder de zon ! 

We zijn nog maar net de klas binnen of er stelt zich alweer een probleem. 
Vandaag is er Rock op de koer en 
is er geen eetzaal 
en dus ook geen warme maaltijd voor de kleuters. 
Vele kleuters hebben geen lunchpakket bij
dus kan juf Ilse telefoneren naar alle ouders om alsnog een lunchpakket te brengen. 
Gelukkig heeft K3 een juf in opleiding op stage
en heeft juf Ilse alle tijd om alle oproepen te doen. 
Tegen de middag zijn alle lunchpakketten geleverd
en kan iedereen een lekkere belegde boterham eten. 

En als je denkt dat we door alle problemen heen zijn,
dan heb je het mis .. 
Nu ik niet naar de bijscholing moet, 
besluit ik om deze namiddag eens extra tijd vrij te maken
voor een rondje Media met de Ipads.
Maar ik raak maar niet op de site.
Juf Ilse is het wachtwoord vergeten en het zweet barst haar uit.
Gelukkig .. even later weet ze het 'magische woord' te vinden.

Tijdens de speeltijd krijg ik het helemaal.
Sinds enkele dagen hangt er een doordringende geur in de kleuterafdeling.
Juf Joke en ik besluiten alles uit het berghok te gooien.
We zijn er van overtuigd .. hier valt zeker en vast een lijk uit de kast ..
Maar wat we ook verhuizen, we vinden niks. 
3 schrobbeurten later is de geur nog steeds niet te harden. 
En dan vinden we de oorzaak .. 'het putteke van de Tandem' 
Hopelijk is het probleem maandag van de baan. 🙈
Even later zijn de toiletten aan de beurt. 
Zoals je reeds kon lezen is er deze avond Rock op de koer
 en de poetsdienst komt niet langs wegens andere opdrachten. 
Opnieuw slaan juf Joke, juf Kelly -dei stage loopt in K3- en ik
de handen in elkaar.
Als een witte tornado vliegen we door de toiletten,
het sanitair moet én zal blinken. 


Juf Ilse rijdt vandaag mee als busbegeleidster
en maakt zich zodoende nuttig op de bus. 
Het onderwijs zoals het is in de Tandem .. 

Aan allen een fijn weekend ! 


2 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar.. alles loopt op wieltjes.. zonder mij..
    Volgend jaar werk ik part time ! XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan je echt niet doen ..wie zal anders mijn vooropgestelde projecten mee uitvoeren ? Neen neen, je zou het allemaal missen 😈

      Verwijderen