maandag 4 januari 2016

4 januari 2016


Kwam het nu door El Nino  
of zit de klimaatverandering er voor iets tussen ..
met deze heerlijke temperaturen leek het wel een prille paasvakantie ..
HEERLIJK  !! 

Maar vandaag roept de plicht :
de kleuters zijn weer paraat met hun liefste wensen
en de meest leuke vakantieverhalen. (Maar hierover lees je straks meer)
Ik mag iedereen deze morgen aan de schoolpoort begroeten,
het wordt een blij weerzien ..
en in mijn jeugdig enthousiasme, 
trek ik de gordijnen van de rail in mijn klas.
Ik weet het nu al, het wordt mijn dagje niet ! 
Even later komt uit de derde kleuterklas een oorverdovend kabaal.
Ik snel richting K3. 
Juf Anne is zich van geen kwaad bewust : 
"'t Zijn mijn schoenen die zo piepen !"  
Wat ???? Nog nooit schoenen zo'n kabaal horen maken !
 En nu mijn aandacht gericht is op het geluid, 
hoor ik het telkens opnieuw, 
hoe vervelend !
En dat verhaal van mijn collega .. over die schoenen .. klopt al helemaal niet. 
De rookmelder, ja .. 
Ik ontmantel -met enig technisch vernuft- hét ding en haal er de batterij uit. 
Zo, probleem opgelost !
Misschien aan Geert de klusjesman een nieuwe batterij vragen !!
 En terwijl ik het euvel verhelp, 
nemen mijn collega's maar wat graag foto's .. 

terwijl ik mij in de meest onmogelijke bochten wring.
Wat een start van het nieuwe jaar !  

Gelukkig verloopt in mijn klasje alles vlotter. 
Terwijl we het nieuwjaarslied nog eens zingen van kapitein Winokio,
tovert juf een nieuwe scheurkalender tevoorschijn : 
WELKOM  2016  !!!


En ik beloof mijn kleuters meteen dat we er een onvergetelijk jaar van zullen maken.
Iedereen tevreden dus ! 


Maar wat deden mijn kleuters zoal in de kerstvakantie. 
Een kleine rondvraag tijdens het kringgesprek, maakt me een pak wijzer. 
Zo trok Fran deze vakantie met het gezin naar zee,
 waar ze naar hartenlust mocht lopen maar niet in het water mocht.
Wat een teleurstelling !! ;-) 

Op andere dagen oefende Fran het schrijven van haar naam. Mooi zo ! 

Len bracht zijn nieuwjaarsbrief helemaal alleen op nieuwjaarsdag
en werd nadien bedolven onder de cadeautjes.
Meteen werd hij 3 auto's rijker in zijn speelgoedcollectie : een zwarte, een gele en een witte auto. 
Toen nieuwjaar zich aankondigde, trok Len naar buiten en bewonderde het vuurwerk ! Mooi ! 
En zijn feestmenu tijdens de vakantie : een heerlijk bord spaghetti !! 
Altijd lekker natuurlijk ! :-) 

Vic bracht een bezoekje aan de "artracties" (lees : attracties) van Plopsaland.
"En het was er zeer leuk" liet hij nog weten. 
Dit zal Gert Verhulst graag horen, Vicje. 

Jurre kreeg een nieuwe muts die mama voor hem gebreid had.
Meteen genoot hij van een winterpicknick aan zee en kreeg prompt buikpijn van het vele eten : 
een omelet, macaroni, spaghetti en taart .. 
"En toen ik aan het slapen was, hoorde ik het vuurwerk" voegde Jurre er nog aan toe. 
En als je denkt dat Jurre zijn verhaal ten einde is .. niet dus .. 
"Mama kreeg een nieuw fietszadel want het hare ging stuk toen ze op de treinsporen reed"
Mmm, wat moet ik me hier bij voorstellen ??? Misschien kan ik dit verhaal eens navragen ;-) 
En Jurre mocht zijn nieuwjaarswensen liefst 3x voordragen : 
bij mama en papa, bij oma en opa en tenslotte nog eens bij meme en pepe
.. "en ze vonden me een flinke jongen"
Einde verhaal Jurre !! Wat een verhaal ! 

Yari had dan weer heel veel tijd om met zijn 'kamion' te spelen. 
En vuurwerk vond hij niet zo fijn : "Ik word er bang van !" liet hij weten. 

Xavier kreeg dan weer cadeautjes van de kerstman : een trein ! 
En als een echte weerman voorspelde hij de weersverwachtingen voor Polen : 
"Het sneeuwt en blijft er sneeuwen !"
Zo, dat weten we dan ook weer ! 

Isabella was duidelijk nog in vakantiemodus .. haar verhaal krijgen we misschien later te horen. 

Gheorghii  vindt dat wij in België héél véél lawaai maken met nieuwjaar. 
Knallend vuurwerk, het blijft wennen. 

Ianis en papa speelden met de dino's, "als hij geen taart moest maken !! " 
Als ik het goed heb, werkt papa bij een bakker !! 

Pieter kreeg dan weer een takelwagen onder de kerstboom
en daar was hij duidelijk blij mee. 

Ian genoot dan weer met volle teugen als hij dacht aan het lekker bord frietjes dat hij voorgeschoteld kreeg tijdens de kerstvakantie.

Kiara vond kerst en nieuw heel erg leuk .. "én Stephanie lakte mijn nageltjes !" 
Lieve Kiara, op een feestje moet je de ster van de avond zijn hé. 

Amir vertelde ons dat hij niet met vakantie geweest was. 
" Ik heb een voetbaloutfit gekozen want later word ik voetballer !" 
Bij AA Gent Amir ?? Dan loop ik zeker eens langs in de Ghelamco-arena. 

Nikolaï was vandaag nergens te bespeuren ..
een zware oudejaarsnacht gehad ?? :-)  

De ellende blijft me volgen - de autostoel is nog steeds niet hersteld van mijn wagentje. 

Dus neem ik vandaag nog contact op met mijn garage.
Leonie (K3) heeft mijn gesprek gehoord en laat me na mijn telefoontje weten
dat papa zijn batterij stuk was en hij heeft dat zelf vervangen.
Tja, volgende keer vraag ik raad aan je papa 
en trouwens, mijn autobanden zijn ook aan vervanging toe ;-) 

Het vuurwerk heeft grote indruk gemaakt op de K2tjes
en dus gaan we vuurwerk blazen met ecoline .. leuk knal-effect !! 














Zo, de eerste werkdag van het nieuwe jaar zit er meteen op.
Na school loop ik langs bij een kledingketen -
 ik heb dringend info nodig om ons jaarlijks carnavalsfeest voor te bereiden ..
al keken ze daar precies raar op .. 

En dan was er ook nog Fien .. 

Het nieuwe jaar kon ik induiken met een refter op de agenda.
Fientje(K1) at fijntjes haar brooddoos helemaal leeg en 
ook de chocolaatjes werkte ze vlotjes naar binnen. 
Vooraleer de brooddozen opnieuw de schooltas ingaan, doe ik de nodige controle. 
Bij Fientje zat er nog een ferm stuk droge worst in de doos. 
"En Fientje, geen zin in droge worst vandaag ?" vroeg ik haar 
"Ik lust dat niet !" was het verrassende antwoord. 
Juf Ilse (mama van Fien) was in alle staten toen ik haar het nieuws bracht: 
"Zij vraagt steeds naar droge worst ! Krijg nu wat !"  
En jullie maar denken dat ik het arme kind steeds opnieuw worst meegeef ??
Tja, hoe zou je zelf zijn :-)  

Ook Fran was vandaag in haar nopjes .. 

Tijdens de winterpicknick had juf lychees mee als dessert. 
Ik noemde het stoer .. drakenogen.
Wel, ons Fran had vandaag 'drakenogen' mee als tussendoortje.
En wat was ze trots toen ze stoer het oog (de pit) toonde aan haar klasvriendjes.

Wedden dat er de komende dagen heel wat drakenogen gegeten zullen worden ?? !!


6 opmerkingen:

  1. Juf Tania... Mijn madre is een dansje aan het inoefenen... Van K3... En dit in mijn rustpauze in mijn blok.... Ik kan het dansje reeds volledig en zij blijft hangen bij 1 ste paar telken..... Courage!!! Justine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh oh oh, waar ben ik toch aan begonnen ??
      Succes Justine met je blok ..

      Verwijderen
  2. Bedoel tellen! Sorry ben moe.. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Wat een giller !! Heb je kunsten gezien vandaag, precies een cowboydans !!!
      Moet ik met jou K3 vormen ??? Ik denk dat ik een solo probeer !!

      Verwijderen
  4. Karen De Moor....ik ga bij Gertje oefenen.. xxx Josje Blomme

    BeantwoordenVerwijderen