dinsdag 26 januari 2016

26 januari 2016

Jarig ben je maar één keer
 - gelukkig maar, de tijd vliegt zo al veel té snel ! - 
en dus mag ik vandaag een extra kaarsje uitblazen op mijn verjaardagstaart. 
Over het aantal kaarsjes zullen we het liefst niet hebben
maar bij dit aantal heb je best een goede longinhoud :-)
Deze morgen vroeg uit de veren 
om koffiekoeken te bakken.
Dan vliegensvlug de auto inladen en op naar Eeklo, 
waar deze morgen een bustoezicht wacht !
Het ontbijtbuffet voor de collega's klaarzetten
en daar is Carine al met 'een eerste lading' leerlingen.

Wat me opvalt, is de verzameling bezems in de overdekte speelzaal
Is dit soms een hint van de poetsvrouw ??
Ik besluit de bezem apart te houden en samen met de kleuters 
ruimen we om 10.00 uur de speelplaats op. 
Wat een karwei ! 
Maar onze speelplaats mag terug gezien worden en ik word instant gelukkig !
Tja, het zijn de kleine dingen .. weet je wel ! 
 De verrassingen volgen elkaar in een razend tempo op : kaartjes, cadeautjes, 
tekeningen, pralines, bloemen ..
heel erg leuk ! 
Bij deze .. van harte bedankt lieve collega's !
 Ook de sms-jes lopen vlotjes binnen ..  
dank je juf Nicole (kinderverzorgster), juf Goedele (Droomschip), juf Vera .. 
En juf Inge komt onverwachts haar pauze opnemen in de Tandem,
 speciaal omdat ik jarig ben ..
heel lief ! 
Wat een collega's heb ik toch  .. jullie zijn één voor één schatten !
Maar deze kaart maakt heel wat indruk op me 
Hier zit zat ik reeds jaren op te wachten .. wat een formaat ! 

Ook juf Anne heeft het heel erg druk gehad door op zoek te gaan naar "een cadeau op maat" !
 De K3-tjes werden betrokken bij haar plan.
Leonie vond een pakje kauwgom best kunnen,
"Dat lust ze ! "
Viyana houdt het op poetsprodukten en een heerlijk geurende parfum, 
"Parfum heeft ze altijd in haar handtas en haar klasje moet blinken !"
Tenslotte nog een brilletje als reserve - ben mijn brilletje tenslotte altijd kwijt. 
Dank juf Anne, 1000x dank ! 
 Over tot de orde van de dag, een prikoefening !
En deze kleine heks (de heks op het werkblad welteverstaan)
mag na een 'kleine ingreep' door mijn kleuters naar het bal ! 
 Prikken maar ! 







In de namiddag houden we een birthday-party 
en ik bak gezellig pannenkoeken voor mijn ukken.

Dat hebben ze inmiddels wel verdiend !

Een eerste stapel pannenkoeken is klaar .. smullen maar lekkerbekjes ! 








Wat een fijne dag .. bedankt iedereen ! 

4 opmerkingen: