donderdag 28 januari 2016

28 januari 2016


28 januari .. gedichtendag .. zo ook bij de K2-tjes in de Tandem
We starten de dag met een verhaal op rijm !
Clown durft te rijden op een wild, wit paard..
Clown durft te aaien aan een leeuwenstaart.

Dus gaan we op zoek naar rijmwoorden . 
Rijm je met ons mee ? 
Pim pam paard, ik tover een .. (taart)
Pim pam puis, ik tover een ... (muis)
Pim pam peer, ik tover een ... (beer) 
Pim pam poek, ik tover een ... (broek)
  We leren eveneens een versje aan op rijm : 

Een varken met een bril
Een roze krokodil
Twee wandelende taartjes 
Een poes met zeven staartjes.
Twee kleine reusjes
Een ventje met vier neusjes
Een vis die goed kan zingen en 
nog vele andere dingen. 
Kijk maar niet zo mal, 
het was met carnaval ! 


Wat volgt is mijn grootste nachtmerrie : 
WANORDE in de kleuterafdeling. :-)
Spullen hier .. spullen daar .. 
en verzamelen maar
 (heb ik speciaal voor gedichtendag op rijm gezet !) 
Na de opruimwoede volgt het ernstige werk .. 
zakjes vullen met confetti, een irritante bezigheid :-) maar goed voor de fijne motoriek. 
En als de statische elektriciteit er zich mee gaat moeien, is het hek helemaal van de dam.



Hoofdjes schilderen en dan alles samenbrengen tot een kleurrijke clown.

Tijdens het middaguur snel ik naar Delhaize om allerlei lekkers 
voor het carnavalsfeest van volgende donderdag.
Loop ik daar juf Joke nu toch tegen het lijf, ook met een winkelwagen vol lekkers 
maar dan voor haarzelf. 
Na onze winkeluitstap eten we gezellig ons broodje in de klas. Terwijl ik de blog aanvul, leest juf Joke voor uit "Plak de knutselslak"
En je raadt het nooit, ze pikt een leuk ideetje op en zal creatief aan de slag gaan met 'dozen'
Wie vroeg me ooit te stoppen met het knutselen met dozen ???

Familienieuws

Om precies 13.58 uur loopt een fijn berichtje binnen. 
Zender van het bericht : juf Saskia ! 
Zij heeft fantastisch nieuws te melden.
Deze ochtend om 9.43 uur is er een prachtig manneke geboren met de naam Robbe.
Hij weegt 3,5 kilogram en meet 51,5 cm.

Wel juf Saskia, de ooievaar heeft zijn best gedaan om jullie spruit op tijd af te leveren.
Wij wensen jullie dan ook een fijne tijd toe met jullie gezinnetje. 
Gefeliciteerd en dikke knuffel van ons allen ! 


En dan was er nog .. 
 Jurre vierde zijn verjaardag op 21 januari.
Maar door alle drukte heen, 
hadden we nog geen tijd gehad om te spelen met het klasgeschenk 
dat Jurre koos voor zijn verjaardag : een doos meccano.
 Vandaag was er toch nog een klein gaatje te vinden 
dus pakte Jurre zijn verjaardagsgeschenk lekker zelf uit
voor eindeloos speelplezier. 
Dank je wel Jurre ! 
Spoedlevering !! 
De cadeautjes en tekeningen voor mijn verjaardag blijven toestromen. 

 Viyana K3 tekende samen met mama Mona een heuse verjaardagskaart
en ik kreeg er nog een presentje bovenop met de vermelding :
 "Friends are fun. A friend is someone to be silly with" :-)
Dank je Viyana, hoe lief  en het poppetje (sleutelhanger) hang ik aan mijn autosleutels. 
Leuk te zien hoe goed kleuters hun (ex)juf kennen :
Ja, ik houd van lekkere geurtjes en ja, ik snoep graag een lekker zoetigheidje
en mijn lievelingsbloem is nu eenmaal lavendel en de vrolijke liedjes van K3 maken mijn dag helemaal top en natuurlijk houd ik het meest van die kleine, ondeugende ukken
die ons dagelijks verwarmen met een heerlijk, dikke knuffel .. 
Ook Len K2 tekende een mooie verjaardagskaart voor me .. 
10 000 luchtballonnen zijn op weg naar jou ..
Is dit nu niet lief ?! 
 Ook Fee -tweede leerjaar- tekende een mooie verjaardagskaart voor me. 
Gewoonweg prachtig ! 

Dank je wel allemaal ! 
Juf Tania
Xxx


1 opmerking:

  1. Maar juf Tania, dat is om u een plezierke te doen...dat zijn alweer een bende dozen minder in de berging

    BeantwoordenVerwijderen