donderdag 21 januari 2016

21 januari 2016

Jurre is jarig dus vieren we met z'n allen ! 
 En er zijn 'pupcakes' (= lees cupcakes) zoals Jurre althans beweert.


Daar is juf nummer één, 
zij muist er vandoor met een mandje vol lekkers.
Foei, foei, foei .. ongehoord ! 
 Dé jarige  van de dag ! 

En ja hoor, daar is juf nummer twee .. 
ook zij vliegt er als de wervelwind vandoor met een schaal vol lekkers.
Wat is dat toch met die juffen van tegenwoordig .. geen greintje beroepsernst ;-) 
 Eindelijk is de rust terug ! 
En nu maar hopen dat de andere collega's niet komen opdagen. 
Elk tikje op de deur laat mijn kleuters opschrikken.
Is dat nu niet erg ?? 

We hebben de peuters van Habibi op bezoek.
Lou is niet te spreken over het dode konijn van juf Anne ( lees : de bontmuts van juf Anne)
Maar wanneer Lou wat koekjes krijgt toegestopt, zet Lou haar principes opzij. 


Het is middag dus besteden we onze tijd nuttig met enkele besprekingen
en het aanvullen van onze klasblog. 
Juf Joke en ik tokkelen gezellig op het toetsenbord tot het internet het begeeft.
Gedaan met gezellig wezen .. 

Na wat heen-en-weer-gesakker lukt het juf Joke om opnieuw verbinding te krijgen. 
Bij mij wil het maar niet lukken.
Ik klaag steen en been : 
"Niemand ziet me graag ! Iedereen is tegen mij !" 
Dus besluit ik wijselijk de pc volledig af te sluiten en opnieuw te starten. 
Juf Joke zit met de grootste glimlach rond haar mond en zegt :
 "Het leven is nu eenmaal niet eerlijk"
Kijk, dit kan ik nu niet hebben hé. 
Van de grote frustratie vind ik de aan-uit toets van de pc niet meer. 
Juf Joke giert het uit ! 
En ik , de sukkel, kan alles gewoontjes maar ondergaan.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Tania,
    1.Dat je geen ICT wonder bent, dat weten we , maar daarom moet je de 'Drama Queen' niet uithangen en je zooooo ongelukkig voelen..
    2.Ik was hongerig na mijn hongerstaking na Kerst en hoopte op een beetje medeleven van je....
    je weet wel de 'hongerigen spijzen' , éen van de 7 werken van barmhartigheid...dat je de dorstigen niet laaft weet ik al jaaaren.. maar de hongerigen...!
    3. Wat betreft Lou, ze houdt van me en is gek op pietekes.. voila en het is GEEN konijn het is nepbont... ik zou geen dode beestjes durven dragen.. xxxxxxxxxxxxxxx
    Je lieve collega

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste collega,
    1. Ik beken, ik ben geen ict-wonder maar ik heb dan ook tal van andere talenten.
    2.De werken van barmhartigheid heb ik gedwongen moeten schrappen - jij was niet meer té houden .. vooral de dorstigen laven kon bij jou op veel bijval rekenen.
    3. Lou gek op bontmutsen ?? Niet te geloven !!Daarom moest je het arme kind omkopen met koekjes. Trouwens,de blik in haar oogjes vertelt zoveel meer !

    Fijn weekend, wij hebben nog een dag te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen