maandag 25 januari 2016

25 januari 2016

Druk .. druk .. druk .. 
Buikgriep teistert de kleuterafdeling en dat heeft zo zijn gevolgen. 
Een paar kleuters blijken afwezig, anderen voelen zich niet zo lekker ! 
Heel wat broekjes moeten ververst worden.
Maar wat juf Muriel meemaakt slaat alles - een peuter speelt met de inhoud van het plaspotje. 
En daar kan mijn Yari echt niet tegen. 
Hij walgt bij het aanschouwen van dit tafereel
en even verder komt de maaginhoud van Yari boven. 
Zijn reactie : " 't Is de schuld van die peuter, ik kan daar niet tegen !" 
Juf Muriel duikt de douche in, ik ruim verder op en juf Anne helpt met het aankleden van de peuters. 
Zo, dat hebben we alweer gehad. 

Klusjesman gevraagd .. dringend .. in de tweede kleuterklas. 
Ja hoor, de kraan doet het nu helemaal niet meer ! 
Ik krijg ze niet meer open of dicht en het lijkt wel of de leidingen gaan springen. 
Twee klusjesmannen bekijken deze ongewone situatie
en na wat gesleutel lijkt mijn probleem opgelost.
Laat ons hopen !! 


Vandaag starten we met het thema 'Carnaval'
En ook voor dit thema heb ik reeds heel wat spulletjes verzameld. 

Bij de K3-tjes is het thema 'prinsessen'
Juf Anne wil een ster knutselen maar kan helaas geen ster tekenen. 
Ik, genie der juffen, kan dit wel dus helpik mijn collega uit de nood. 
Als dank gooit juf Anne een 'kanonbal' tegen mijn hoofd .. pijnlijk hoor ! .. 
maar poets wederom poets, ik gooi de 'kanonbal' even snel terug ..
juf Anne krijst het uit : Mijn hersenen ! Dat doet pijn hoor !
Wel collega, dat weet ik en nu weet jij het ook !!!  

Juf Ilse is dan weer heel stilletjes aan het tokkelen op de pc.
Ik wil / Ik moet naar den Haag vertrouwt ze me toe. 
"Wat is er daar te vinden ?" vraag ik haar. 
"Iets wat ik nodig heb voor de open deur.
Als iemand in de buurt moet zijn van den Haag, geef je ons een seintje !
Het zou juf Ilse zeer gelukkig maken. 

Maandag zit er nu wel helemaal op. 
Ik keer huiswaarts maar heb nog wat boodschappen te doen. 
Morgen ben ik immers jarig en ik moet nog op zoek naar een traktatie voor de collega's. 
En de verwachtingen van de collega's zijn hoog, heel erg hoog ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten