maandag 11 januari 2016

11 januari 2016

Gezelligheid kent geen grenzen .. 

Gezelschapsspelen laten weer volop van zich horen !
Een nieuwe trend voor al wie jong van hart en geest is.

Ooit waren de spelen verbannen naar een donker hoekje in de kelder ..
of we vonden ze gewoonweg een tikkeltje ouderwets.
Gelukkig hebben we de waarde van het spel herontdekt !
Iedereen vindt wel een reden om zich eraan te wagen ..

Voor de ene is het een speels alternatief voor de tablet, computer of televisie.
Voor de andere is zo'n spel ideaal voor een gezellig onderonsje.
Volwassenen voelen zich opnieuw jong en beleven plezier van het spelen.
Kleuters ontdekken allerlei sociale vaardigheden. 

Daarom organiseren wij de Tandem-gezelschaps-spelen-week ! 


Ons aanbod spelen .. 
 We hebben een nieuw speelkameraadje in de klas, de mama van Jurre komt met ons meespelen.
En dat vinden mijn kleuters reuze ! 
 Bovendien had mama een leuk wiebelspeeltje mee. 
En volgens Jurre heb je hiervoor een 'bobbelsteen' ( = dobbelsteen) nodig. 
 Mijn groepje speelt dan weer 'jakkiebak kippenkak' 
De titel alleen al .. hilarisch ..
 Het spel vraagt enige concentratie.
 Len kan het blijkbaar met zijn ogen dicht.
Wisseltijd en de mama van Jurre tovert alweer een nieuw gezelschapsspel op de speeltafel.

Een uurtje heerlijk spelplezier !
Dank je wel aan de mama van Jurre 
om eventjes tijd voor ons vrij te maken en
met ons mee te spelen. 

5 opmerkingen:

  1. Tuurlijk kan mijn Lenneke dat met zijn ogen dicht, juist zijn mama. En ja...het is wetenschappelijk bewezen dat het vrouwelijk chromosoom verantwoordelijk is voor het intellect. En aangezien papa geen vrouwelijk chromosoom heeft, kan het niet anders dan van mijn komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is waar.. mijn dochters hebben ook mijn intellect.. en mijn gratie.... :) Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gratie ? - wie struikelt alsmaar over haar voeten ? -
      Intellect ? - nog nooit iemand zo zien sukkelen bij het oplossen van raadsels en andere vraagstukken !-
      Neen, Justineke heeft haar ernst en kennis verworven de dag dat ze bij mij (juf Tania dus) in de klas zat op de Tandem .. en zo zal het Len ook vergaan ..

      Verwijderen
  3. En dat is dus mijn gestaafde wetenschappelijke verklaring !

    BeantwoordenVerwijderen