woensdag 27 januari 2016

27 januari 2016

Het is woensdag dus wordt er enthousiast gewerkt aan de conditie van mijn kleutertjes.
Daar zorgt turnjuf Mieke wel voor .. 

en zo gaat het er aan toe in de lesjes lichamelijke opvoeding ! 
"Klimmen en dalen"
Geen berg te hoog dus voor mijn bengels .. laat maar komen die opdrachten juf Mieke.
"Een bal gooien naar doel .. wanneer trappen we eens echt op doel ?"
Het EK voetbal nadert juf Mieke ! 
Zou de turnjuf het merken als ik muisstil blijf zitten in de kruiptunnel ?? 
Oeps, niet te vermurwen die turnjuf.
We nemen enkele hindernissen : over - tussen - onder - door ..
Ja, ja Kiara doet alles met de eeuwige glimlach .. fijne meid !
Evenwicht bewaren op mousse blokken, geen probleem ..
wij zijn dan ook de 'coolste' klas en we zijn 'verschrikkelijk' stoer.
Overlevingsparcours .. juf Mieke laat 'mijn bollekes' nogal afzien hoor.
En als de bal van Xavier in het net duikt, is het meteen dolle pret.

En na een stevige turnles, is het opruimtijd 
en laat juf Mieke de kleuters (precies) de turnzaal dweilen ;-) 
Opgeruimd staat netjes ! is dan ook haar leuze.

Na de training van de grove motoriek, 
gooi ik me -samen met de kleuters- op de training van de fijne motoriek.
 Vandaag knippen we een rode neus voor de clown.
 En een cirkel knippen is echt niet eenvoudig voor een 4-jarige.
 Maar zoals steeds blijkt maar eens .. oefening baart kunst !
 Andere kleuters breken hun brein bij het herkennen van vormen.
 Een derde groep kleuters werkt aan een vrije impressie van een clown..
 Het vullen van een zakje met kleurige confetti is de voorbereidende fase van de opdracht.
De afwerking volgt !
 Kiara - altijd mét de glimlach- werkt blij aan de opdracht..
.. terwijl Ian vecht met het cellofaanzakje .. 

Na al die opdrachten is het opruimtijd.
De poetsdienst komt langs en wij hebben de namiddag vrij. 

Ik heb jammer genoeg een dringende afspraak bij de arts
terwijl juf Anne deze namiddag afzakt richting Oudenaarde - naar de feestwinkel weet je wel !
Is ze weer op zoek naar een (verkleed)kleedje ?? 
Ik ben razend benieuwd ! 
Tot morgen en fijne woensdag !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten