donderdag 14 januari 2016

15 januari 2016

Het lijkt wel of er is een storm op komst.
De wind blaast uit volle kracht.
En als ik deze morgen op school kom, 
liggen de vuilniszakken verspreid over onze speelplaats.

Eerste taak : Opruimen !! 
Leuk is anders ! De brikjes liggen overal ! 
Vuilniszakken stapelen 
en nu maar hopen dat iemand de vuilniszakken komt ophalen.
Even later komt juf Joke aan .. Wat is dat op ons grasplein ? vraagt ze. 
Eén aanblik zegt genoeg, overal ligt het vuilnis verspreid.
Nu ik toezicht heb, ruimt juf Joke samen met Len alle troep op. 

Als ze na de opruimklus mijn klas binnen loopt,
schreeuwt ze het uit .. Wateroverlast in je klasje, juf Tania ?!
Wat ?? Eventjes de klusjesman bellen.
In een mum van tijd is Geert er - zijn antwoord stemt me niet blij ..
"Zet een emmer onder het gat !"
Mijn collega's plagen me de hele dag door met een liedje van de nieuwe K3 
"Wat doen we als het binnen regent .. 
zet een emmer onder het gat"
(Ik heb meteen een song voor komend carnaval !)  

Ook de kleuters hebben de wind te pakken ..
Ze zijn héél erg druk, net zoals het weer razen ze door de klas. 
Ik hoop stilletjes dat de wind snel zal gaan liggen 
en dat de rust meteen weerkeert in mijn klas. 
IJdele hoop, zo zal blijken ! 

Intussen laat de eerste sneeuw op zich wachten.
In Hoog België ligt er reeds een sneeuwtapijt
en daar willen mijn kleuters ook heen .. 
Spelen in de sneeuw met de slee, joepie !
Meteen maken mijn kleuters plannen :
 'Kan Carine ons niet brengen met de bus ?'
'Dat zou leuk zijn ! 
We zouden met sneeuwballen gooien en een ritje maken op de slee
 én een sneeuwman maken ..' 
Blijven dromen, bengels. 
Misschien krijgen jullie komend weekend wat sneeuw ! 

En dan was er nog ..
Vic : Ik heb thuis Jeanulleke (Schanulleke) 
 
Teamvergadering

Geen opmerkingen:

Een reactie posten