woensdag 6 januari 2016

6 januari 2016


6 januari .. drie koningen .. 
naar jaarlijkse traditie vieren we deze dag met een lekkere 'sneeuw'taart.
 Onze ingrediënten staan klaar : cake, bloemsuiker, chocolaatjes en kleurrijke kerstversiering.
Een taartkantje ligt klaar, samen met een serviet.
 Let it snow !! 
Keukenprinses als ik ben, strooi ik de bloemsuiker rijkelijk op de cake.
 Nog wat extra kerstversiering én klaar !
 Ik ben blij met het resultaat ! 
Smakelijk !
Iedereen krijgt een stuk mét een extra chocolaatje erbij .. 
 Jurre kijkt verlekkerd toe - zijn chocolaatje is reeds op maar Fran geniet nog van haar stukje .. hmm !
Yari probeert te happen in de taart zonder dat zijn stukje chocola er vanaf glijdt, moeilijk hoor !
 Ianis, Gheorghii en Kiara .. echte fijnproevers !
 Ian, Isabella en Nikolaï lusten ook wel een stukje taart.
 En de bloemsuiker tovert al vlug 'een suikerbaard' bij Xavier en Pieter.
 Len en Amir, twee kleine levensgenieters .. 
 Er heerst een gezellige sfeer in ons klasje .. 
 .. want op de achtergrond speelt een vrolijk nieuwjaarslied.
 En zoals altijd, komt aan elk goed en lekker verhaal een eind .. 
de taarten zijn op, de buikjes gevuld .. de suiker ligt overal in het rond :-) 
GELUKKIG  NIEUWJAAR  !! 

Over tot de orde van de dag.
 Op de planning staat een knipoefening ! 
 Ik knip een postbode ! 
Deze oefening vraagt enige vingervaardigheid.
 Met enige concentratie lukt het wonderwel .. bravo ! 


En het resultaat ???
Kan je morgen bewonderen 
want de turnjuf stond te trippelen 
om de extra calorietjes te verbranden
tijdens een lesje LO. 

The Originals,
zo heten de 'oude K3-tjes' intussen,
hebben het heel druk. 
Ik maak een heuse planning op.
Wie is wie in het hele verhaal ?? 
Juf Anne speelt Josje,
ikzelf ga dan maar voor Karen 
en dus wordt juf Muriel Kristel.
Juf Anne heeft nog een idee : 
"Is juf Muriel niet gelukkig met haar personage dan kan ze nog altijd Miguel Wiels spelen,
want ook juf Muriel speelde, in een ver verleden weliswaar, piano !"

De "jonge" K3-tjes hebben ook een overeenkomst gesloten.
Juf Kelly wordt Klaasje, 
Juf Joke vertolkt Hanne
en juf Ilse kruipt dan weer in de huid van Marthe. 

Intussen hebben we de kleuters op de hoogte gebracht van onze plannen
en zij vinden het fantastisch ! (Of wat had je gedacht !) 

Na schooltijd oefenen we even de danspasjes in. 
En ja, ik heb nu al spijt van mijn idee .. 
de coördinatie wil maar niet lukken
en het zangtalent van mijn collega's is ook niet je dat. 
Gelukkig heb ik een grote voorraad 'hoofdpijnpillen' 

Ik hoop maar dat we de dansjes tijdig onder de knie krijgen, nog 4 weken te gaan !
Aan allen fijne woensdag en tot morgen met een nieuw verhaal. 




2 opmerkingen:

  1. Mooie taart, Juf Tania.. heb je die van Madre gezien ???? Nathalie XX

    BeantwoordenVerwijderen