donderdag 8 januari 2015

8 januari 2015




Ik haat het .. regen, regen en nog eens regen .. 
Je wordt er tenslotte nat van, 
je haar gaat krullen en je humeur zakt beneden peil ..
Was het maar zomer !! 
.. een schitterende zon .. je nestelen in de warmte en genieten .. 
Helaas !! 
Onuitstaanbaar dat ellendige weer ..
de kleuters verlangen naar buiten spelen maar ook voor hen zit het vandaag niet echt mee. 

Erger nog, onze speelplaats moet plaats ruimen voor .. jawel .. een open-lucht-zwembad 
 en een ploeterbad. 
 Nico (K3) vindt het helemaal niet erg, 
gewapend met een regenpak en rubberen laarsjes danst hij door de immense waterplas.
Heerlijk om te zien !! 
 Ik bedenk plots dat hij waarschijnlijk grote fan is van de filmklassieker 'Singing in the rain' 

Gelukkig heb ik vandaag 'groot' nieuws te melden aan de kleuters : 
"Onze speeltuin is er ..nog eventjes geduld !"
Een kleuter weet te vertellen dat er ook slecht nieuws te melden valt. Hoezo ?? 
De aanslag in Frankrijk heeft indruk gemaakt .. "Mensen worden dood gemaakt omdat ze een tekening hebben gemaakt" vertelt de kleuter. 
Als ik even later aankondig dat we een tekening gaan maken, past Mauro voor deze opdracht
met de opmerking "Komen ze hier dan ook schieten ?" 
Ik stel hem gerust .. je kan gerust nog een tekening maken !






Geen opmerkingen:

Een reactie posten