woensdag 14 januari 2015

14 januari 2015




Het is berekoud in de kleuterklas.
De verwarming sputtert en de temperaturen stijgen nauwelijks.
Geert de klusjesman krijgt het probleem maar niet opgelost
dus trekken we onze jassen opnieuw aan, een extra isolatie-laagje.
Gezellig .. vinden mijn kleuters .. 
Ik vind er maar niks aan en mor :
"Zit precies op de Noordpool !" 
Hopelijk is het probleem tegen morgen opgelost want nog een extra dag in de kou
zie ik al helemaal niet zitten. 

Over tot de orde van de dag .. wij hebben een verjaardag te vieren ! 
Viyana is jarig en wordt vandaag vijf jaar.
 Een knuffel van haar allerbeste vriendin Leonie krijgt ze er zomaar gratis bovenop !
"Ik word groot !" zegt Viyana trots. 
 Mama en papa zorgden voor allerlei lekkers 
en bovenop al die presentjes en traktaties 
krijgt de klas nog een boek cadeau. 
Dank je wel !! 
 Het gaat er heel 'gezellig' aan toe
 Liters fristi smeren de keeltjes ..

Een zwavelstokje brengt de nodige warmte


Ook vandaag is het geen weer om buiten te spelen en 
net omdat het zo koud is, diepen we de dvd "Happy Feet" op uit de kast.
 Juf Anne heeft zich volledig ingepakt en mort -net als iedereen trouwens maar dan nog net iets meer-
"Ijzig ! Ik bibber haast uit mijn kleren van de kou ! Het lijkt hier wel de Zuidpool !"
En gelijk heeft ze .. 
 Donart(K3) vindt de film fantastisch en danst lustig mee met Happy Feet ! 
 Donart swingt de pannen van het dak .. misschien moeten we dit ook eens proberen 
want Donart heeft het helemaal niet koud ..

Fien (Peuterklas) ziet die kleine, schattige pinguin wel zitten, 
maar eenmaal de vogels op jacht gaan naar Happy Feet
duikt Fien op mijn schoot .. toch een beetje schrik ?!? 
Na een kwartiertje keren we terug naar onze klas
en maken er een lijmtekening .. dat is nieuw ! 
De doos met klein-wereldmateriaal wordt opgediept en 
de bewoners van de Noord- en Zuidpool passeren de revue.



Tenslotte leest juf voor uit het grote winterboek : 
"Met opa in de sneeuw"
Een verhaal dat mijn kleuters doet dromen van pakken sneeuw en een ritje op de slee.
Wie weet ?! Nog eventjes geduld ! 

Het is woensdag, we hebben de namiddag vrij ..
Voor Leonie wordt het een spannende woensdag 
want vandaag of morgen wordt ze grote zus !












1 opmerking:

  1. Juf Tania, vind jij het 'ijsberen' niet leuk?
    lekker gezellig dicht bij elkaar en een spannend verhaaltje maakt het toch nog plezant!
    Zeker met een boek als : 'met opa in de sneeuw' en een film 'happy feet'
    maak er het beste van...alles gaat voorbij ....ook de kou....
    alhoewel...ik daar ook niet goed tegenkan!

    BeantwoordenVerwijderen