maandag 26 januari 2015

26 januari 2015

Het is maandag 26 januari .. en juf is jarig .. 
Juf Anne is de eerste om me te feliciteren (het is amper 6 uur) 
Nadien volgen nog vele lieve berichtjes en warme knuffels  ..
Dank je wel iedereen ! 
Caithlyn Annoloro (K3) heeft voor mijn verjaardag zelfgebakken koekjes meegebracht. 
Lieve schat, dank je wel ! 
 Om 10 uur delen we de koekjes want Caithlyn kan haar koekendoos nergens vinden .. 
"Ik vind het best gezellig zo, juf Tania" grapt ze. 
En dat vind ik nu net ook !
Leonie zorgde dan weer voor een kleurrijke verjaardagskaart "Let's party"
Dit is duidelijk, Leonie heeft duidelijk zin in een feestje ! 
Ranim tekende een mooie prinses voor de jarige .. mooi zo ! 
 Juf Inge, vandaag op bijscholing zorgde voor wat zoetigheid .. mijn lievelingspralines .. lekker ..
Juf Kelly maakt met de eerste kleuterklas een deurkaart .. prachtig !
Juf Muriel maakte met haar peuters een wel heel mooie verjaardagskroon 
 en ik kreeg er nog een bloemetje bovenop .. gezellig ! 

Jay heeft wel een heel origineel cadeau voor me bedacht .. een standbeeld !! 
Het maakt me ontzettend blij ! 
Tof, Jay !! 
En de kleuters van juf Anne maakten een mooi kunstboek voor me

Vandaag loop ik echt wel een marathon .. 
op mijn dagprogramma staan vele toezichten
en in de namiddag is het pannenkoekenbak in de klas. 
Pannenkoeken met bloemsuiker en een kleurige serviet
Viyana met haar 'pannenkoekenslurf'
Iedereen lust wel een pannenkoekje ..
Ook een tweede pannenkoek gaat er vlot in ..
Jay - deze voormiddag afwezig - is wat blij dat hij er bij is !
Dean droomt weg bij zoveel zoetigheid
In Tea-room Tania is het best gezellig !
Mauro weet het best te smaken !
Dylano heeft er zelfs zijn mouwen voor opgestroopt
Yenthl zit onder de bloemsuiker
En Mauro bestelt al vlug zijn volgende order : "Ik lust nog wel een pannenkoekje"
Voor de kleuterjuffen is er een lekkere, versgebakken appelcake
 Wat rest is een berg afwas ! 

En dan is het eindelijk zover .. dit jaar heeft juf Anne voor een immens groot pak gezorgd. 

 Siouxie vraagt of het nog wel goed met me gaat .. het lukt me wel ..
maar ik word verschrikkelijk ongeduldig dus zwaai ik wild in het rond met dit immens cadeau
Daarna duik ik de XL-box in op zoek naar ???????
 Alhoewel, als ik de verpakking open, kleur ik toch wat wit rondom de neus.
Een verpakking vol staaltjes anti-rimpel en anti- aging produkten. 
Mijn collega's hebben een hoop plezier, ik net  iets minder. 
Hoe zou dit komen ???
Juf Kobie viert met ons mee en heeft met me te doen.
Ze mompelt iets van "Pesterijen op het werk !" 
Dit staat genoteerd ! 

Onderaan het pak vind ik een "bon goed voor een gelaatsverzorging .. "
Over enkele weken ben ik - na de schoonheidsverzorging - de nieuwe miss World !!

Maar ik beken , ik heb schatten van collega's :
dank je voor de bloemen, 
de pralines, 
de geschenkbon, 
de tekeningen,
 de wenskaarten,
de verjaardagskroon
en de vele lieve sms-jes.

Het doet zo goed ! 

Na het feestgewoel is het nog eventjes 'boekentijd' 
 De bloembakjes van het leeshuisje werden gevuld met fris groen 
en de gedichtenboom staat klaar om versierd te worden met allerlei gedichtjes !

En dan was er nog :
Iets na zes uur ontvang ik volgende sms : 
Dag juf Tania, Fien(peuterklas) is nu reeds een uur "in de gloria" aan het zingen voor juf Tania die jarig is.
Dus bij deze .. ook van mij een gelukkige verjaardag ! 
Groetjes, Ilse (mama Fien) 
Als dat niet lief is ?!?  

Demis Roussos is overleden. 
Juf Anne is er het hart van in en zingt de hele dag door zijn hits ..
Forever and ever .. my friend the wind .. om gek van te worden. 
Ik hoop dat haar verdriet vlug over is .. ;-) 
 

1 opmerking: