vrijdag 16 januari 2015

16 januari 2015

Een hele rustige morgen in de kleuterafdeling,
slechts 9 kleuters bevolken mijn klasje ..
iedereen is ziek ! 

Leonie is terug en ze heeft "groot nieuws" te melden : 
Haar broertje Emiel is geboren, 
een flinke baby 'maar nog wel wat klein' weet ze te vertellen.
We wensen Leonie en haar ouders alle geluk toe met hun nieuwe spruit !

 We knutselen een XL-wenskaart voor de nieuwe baby
Geduldig wordt de wol geplukt !
 En dan volgt het onderdeel kleven - niet eenvoudig want de lijm en wol kleeft aan je vingers.
Ranim wil ook zo'n kaart ! 
"Eerste even een baby vragen aan mama en papa !" zegt ze wijselijk
En dit is het resultaat !! 

Mijn 'engeltjes' hebben bloemen voor me gemaakt ! 
"Voor jou, juf !"  
 Mauro gaat verder met de lego bouwdoos.
Ernstig bouwt hij aan een vaartuig !
"Het wordt speciaal !" verzekert hij me.
Ik ben benieuwd !
 Alena miste de bus. 
De derde kleuterklas is bezig met een zwemactiviteit op verplaatsing nl het zwembad 
dus sluit Alena aan in ons klasje.
Ze vindt het helemaal niet erg !
 Met de plasticine worden de creatiefste en kleurrijkste koekjes gevormd !
 De arbeidsgeneesheer loopt langs en krijgt prompt een koekje aangeboden.
In de namiddag spelen we gezelschapsspelen ..
een nieuw spel, een nieuwe uitdaging !





1 opmerking:

  1. wat een mooie extra large wenskaart ( kan nu even op de computer ; Lotje zit in z'n bed)

    BeantwoordenVerwijderen