zaterdag 24 januari 2015

23 januari 2015




Leonie is een fiere 'grote' zus en vandaag heeft ze voor elke kleuter van de klas 
lekkere 'suikerboontjes' bij .. een oude traditie 
Dank je wel ! 

De dag begint met een allermooist verhaal 
"Ik wil een diamant !" 
Daarna gaan we aan de slag met sokken en bolletjes wol .. 
gezellig ouderwets zoals in oma's tijd gaan we op zoek 
welke wol dienst deed om de sokken te breien. 
 Aan de hand van een kleurenlegende lossen de kleuters dit raadsel op. 
Het is vrijdag dus is er in de namiddag vrij spel .. 
mijn kleuters hebben er niet veel zin in, ze zijn moe !! 
 Na het muzikaal intermezzo van juf Muriel gisteren ben ik ook op zoek gegaan naar mijn blokfluit. 
Het was eventjes zoeken want dit instrument ligt reeds jaren in de kast. 
Geen nood .. na een half uurtje zoeken, heb ik gevonden wat ik zoek .. mijn blokfluit ! 
Ik oefen nog eventjes mijn muzikale vaardigheden .. 
 Mijn kleuters vinden het dol-fijn ! 
 Ik lijk wel 'de rattenvanger van Hamelen' .. 
overal waar ik een deuntje speel, volgen de kinderen mij ..
"Jouw werk is stukken beter dan dat van juf Muriel" grappen mijn kleuters.
Als juf Kelly binnenloopt, is er geen houden meer aan .. 
ook zij kan een aardig deuntje fluiten en speelt 'Wooden heart' 
De kleuters begrijpen er niks van .. "Waar hebben jullie dit geleerd ?" 
Nu is het wachten op het talent van juf Anne en juf Inge ..
En ja beste collega's, ik voel een 'project' rijpen .. 
misschien kunnen de kleuterjuffen een muziekgroepje stichten ..
ik heb zelfs al een naam in gedachten :-)
Je hoort er nog van !! 

Prettig weekend en tot maandag ! 

2 opmerkingen:

  1. Dag Tania,
    Dikke duim en een bank vooruit!
    Zo vlotjes op de blokfluit spelen!
    Je ziet zoiets verleer je nooit;...
    Volhouden! kleuters vinden dit 'de max' alleen jammer dat je ondertussen niks kunt vertellen hé. Ja, zo zijn kleuterjuffen nu eenmaal...overal hun 'zeg' willen in hebben
    groetjes
    het ziet er daar een plezante bedoening uit bij jullie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij werken hard en veel maar we hebben altijd ongelooflijk veel plezier en zo hoort het ..

      Verwijderen