donderdag 22 januari 2015

22 januari 2015

Een drukke agenda ligt te wachten op afhandeling :

Opdracht 1 : kleuropdracht en knipoefening (afwerken) 
 Opdracht 2  : Logische ordenen van een verhaal 
 Opdracht 3 : Luisterdictee < Kaatje in de winter 
 Opdracht 4 : Sokken sorteren  - kleuters vormen paren 


 Opdracht 5 : Knipoefening : een sneeuwpop  + 
kleur de hoed in en kies hiervoor 3 verschillende kleuren (afwerken) 
Al snel is het middagpauze .. de kleuters vertrekken naar de eetklas met juf Elina.
Vandaag staan er frietjes op het menu .. lekker !! 
De andere kleuterjuffen hebben deze middag vrij. Ook nu hebben we een agenda af te werken ..
Juf Anne snelt naar Paris-XL.
Ze ontdekte rimpels rond ogen en mond en die wil ze zo snel mogelijk kwijt. 
 Ik probeer haar te weerhouden en zeg haar dat dit nu eenmaal bij de gezegende leeftijd van 50-plussers hoort. 
Maar juf Anne heeft hier geen oren naar. 
"Wacht maar, over 10 jaar spreek je wel andere taal !" zegt ze venijnig en springt in haar auto. 
Ik loop even tot bij de apotheker .. een zalfje halen voor die vervelende koortsblaasjes en oogdruppeltjes. 
Daarna is het verzamelen in mijn klas. Juf Anne komt binnenwaaien met haar aankoop .. 
 1x Phyto teint éclat - longue tenue 30 ml
1 x Phyto touche gel (mat) 30 ml 
1 x Laboratoires Filorga deep fill < deep wrinkle smoothing treatment (10 ml) 
1 x Anti-aging lift foundation30 ml)
1 x  Lancôme - votre Rituel activateur de jeunesse / your youth activating Ritual / ihr jugendlichkeit aktivierendes Ritual (7 ml)  GRATIS 
en tot slot   1 x Cristalle Chanelle Eau de parfum 100 ml. 

"Ik hoop dat we je maandag nog herkennen !" grijns ik
 "Als die crèmes het verhoopte resultaat waarmaken, 
zie je er straks uit als een strakke twintiger !"probeer ik nog.
Ook juf Muriel ziet er niet veel heil in : 
"Je zal elke morgen een uur vroeger moeten opstaan om al die crèmes te smeren en dan zal je er nog vermoeid uit zien" 
Ook juf Elina doet er nog een schepje bovenop : "Leve de 'echte' jeugd !" 
Juf Anne scharrelt haar aankoop samen en vertrekt naar haar klas ! 

Fase 2 van het leeshuisje gaat van start - Hoe hanteer ik een boek ?? 
Dat komt Jantje Plezantje ons uitleggen ! 
 Kiekeboe !! Ik ben Jantje Plezantje.
Wil je graag in mijn boekje lezen ? 

Draai dan vlug het blad om .
Hier is iets niet pluis.
Zijn dat tandjes van een muis ? 

Dit is weer iets anders hoor. 
De juf noemt dat een ezelsoor.
Kijk, dit is niet plezant.
Allemaal scheurtjes in de rand. 
Sapperlootjes, sapperloet
zoveel krabbels op mijn snoet.
Ik word echt heel kwaad
als je boven op mij staat. 
HELP  juf, .. HELP  .. hier 
ze verfrommelen het papier. 
De juf gaat vlug aan het werk.
Zij maakt mij terug mooi en sterk. 

Hoera, ik ben genezen.
Je kan mijn boek weer lezen.
Ga maar zitten op je broekje

in de juf haar boekenhoekje. 

En heb je met lezen gedaan ..
dan wil ik weer netjes op de boekenplank staan ! 

Zwaai jij ook met je handje ??
Daaaag .. Jantje Plezantje !  

Zo ga je dus zorgzaam om met een prentenboek - 
ik hoop dat mijn kleutertjes de les aandachtig hebben gevolgd .. :-) 

Even later komt mama Vitamientje aanlopen met enkele bakjes lekkere en vitamine-rijke kiwi's.
Die eten we morgen op .. want vrijdag is nog steeds fruitdag !! 
Dank je wel mama vitamientje voor ons wekelijks lekker en gezond fruit ! 

Juf Muriel heeft speeltijd-toezicht in de namiddag. 
Omdat het buiten té koud is voor onze bengels blijven we binnen. 
Juf Muriel haalt het groot geschut boven .. een blokfluit .. 
Het is geleden van mijn opleiding dat ik nog een blokfluit gezien/gehoord heb. 
Jammer, er is geen ontkomen aan. 
Juf Muriel speelt een deuntje .. en ik geef toe : ik word er slaperig van.
Dus wil ik de boel wat opvrolijken .. ik tover mijn Spaanse castagnetten tevoorschijn 

en begeleid juf Muriel (Ja, ik heb aandachtig gekeken naar de uitvaart van koningin Fabiola) 
En met mijn zuiders temperament geef ik het beste van mezelf ..
mijn artiestennaam : juf Tania del Moro (De Moor) 
Juf Anne kan en wil niet achterblijven en neemt 2 cimbalen en klopt in het wilde weg .. 
oorverdovend ! 
Daarna haal ik er de sambaballen bij en juf Anne schakelt over naar de bellenkrans.
Juf Elina weet niet wat ze meemaakt .. gekke juffen .. en ze verzamelt bewijsmateriaal 
en neemt enkele foto's (die foto's volgen hopelijk snel) 


En dan was er nog .. ICT in de kleuterklas .. 
Juf Anne pronkt met haar I-Phone. 
Ze toont haar kleuters de laatste snufjes en die vinden het heerlijk ! 
Zo is er de spraaktechnologie .. 
als juf Anne lui is,vraagt ze haar I-Phone mij - de allerliefste juf Tania - op te bellen.
De I-Phone doet wat hem opgedragen wordt en met een zwaar Engels accent wordt mijn naam nog eens herhaald door het toestel. De kleuters liggen in een deuk .. 
Mmmm, dit brengt me op een ideetje .. "Mag ik ook eens proberen, juf Anne" 
Oef, het mag ! Ik doe een poging maar helaas dat ding weigert dienst ! 
"No number found !"   En dat noemen ze dan een 'Smart'phone ???!!!
 Groetjes vanuit de kleuterafdeling en tot morgen voor meer nieuws !





 


4 opmerkingen:

  1. Weet je hoe het komt dat ik nu plots rimpels krijg.... door je ontelbare projecten.....
    Wat heb je liever dat ik half uurtje weg ben naar Paris XL om potjes smeersel of dat ik een face lift laat doen en er natuurlijk stralend jong en strak zal uit zien, en jaren jongen dan jij.....MAAR ...........maanden uit de running... Dan mis je toch mijn sprankelende aanwezigheid, newaar ...! Ik vrees wel als Muriel zo blijft fluiten op die blokfluit van haar, ik algauw een face lift nodig zal hebben !! XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeg zeg , zo mooie noten , wie kan daar iets tegen hebben. Juf Anne je hebt vandaag , deel 2 van de muziekles gemist. Maar voor u willen we dit gerust eens hernemen. Maar wees gerust ik heb navolging van Juf Tania en Juf Kelly ontbrak ook niet !!! NU zullen we eens luisteren naar de talenten van Juf Anne ????????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok, ok, volgende week breng ik mijn sousafoon mee.. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pas maar op Juf Tania voelt nog een projecten opkomen . In p v Tandemteam , het Notenteam!!

    BeantwoordenVerwijderen