woensdag 28 januari 2015

28 januari 2015

Het boekenhuisje is een groot succes .. iedereen is in de ban van het 'betere' boek
Viyana heeft een 4-tal prentenboeken meegebracht naar de klas ..
"Om voor te lezen en nadien zelf te lezen in het boekenhuisje" zegt ze. 
Ook Ranim heeft 2 boekjes bij ..

Ik moet mijn kleuters teleurstellen. 
Vandaag geen boekenhuisje want in de derde kleuterklas wordt er 'getoeterd'
Bij afname van deze test maken we het extra rustig in de kleuterafdeling 
zodat niemand gestoord wordt in zijn/haar activiteit.

Dus schakelen we over tot de opdrachten van de dag !
Opdracht 1 : knipoefening - knip de pinguin op de lijn 
Geen eenvoudige opdracht .. concentratie vereist !
Opdracht 2 : hoeveel knopen moeten er aan de jas ? Dus tellen we van één tot vijf.
 Tijdens het gedifferentieerd werken, ontdek ik een vroege carnavalsganger die zin heeft in wat puzzelwerk ..
Een ander groepje gaat aan de slag met de 'techniekdoos' 
Viyana maakt een kleurige paraplu, versierd met sterretjes.
Leonie heeft een grootse constructie in gedachten ..
 Wat het is, weet ze niet maar ze vindt het alvast knap gevonden. En gelijk heeft ze.
Ranim verzamelt rode staafjes .. Plannen, Ranim ??
Even later biedt ze mij een fleurig boeket bloemen aan .. schattig !
 Julie maakt werk van een helikopter .. en sleutelt wat aan de wieken
 Kay tenslotte toont fier de nieuwste kermisattractie .. een reuzenrad !! 


Kleine kleuters met grootse plannen !! 
Nadat juf Inge twee dagen op cursus was, sluit juf Elina vandaag opnieuw bij ons aan. 
Juf Muriel vertoeft in haar peuterklas. 
Juf Anne en juf Kelly gaan vandaag 'toeteren' en ook ik heb enkele opdrachten af te werken. 
Elke morgen is het verzamelen blazen in mijn klas. 
Dit is ook vandaag niet anders .. Juf Muriel was gisteren te gast op een etentje ..
Niet zo blij met de tafelgenoten ?? Het lijkt er erg op !!
Plots gooit ze het eruit : " Pfff, die van '60 hé !"
Juf Anne en ik happen naar adem. "Hoezo ??" krijsen we nog net niet. 
Gelukkig kan juf Muriel zich redden uit haar verwarde uitspraak .. "Neen, die van 60 jaar !" 
Juf Anne blijft het even erg vinden .. "Gaat men dat ooit ook van mij zeggen ?"
Ik - de grappige zelve - "Wij vinden dat nu al !!" :-)  :-)  :-)  :-) 
"Mijn hart !" kreunt juf Anne. 
Waarop juf Muriel repliceert : "Welk hart ??" 
De dag is goed ingezet .. wat een kleuterteam !! 


Meisjes, meisjes .. hadden we het gisteren niet over vrede en vriendschap ??!!

Even later krijgen we juf Vera op bezoek - zij is een hele trouwe volger van onze blog - 
en heeft alles gelezen over ons muzikaal talent. 
"Ik kan ook blokfluit spelen" vertrouwt ze ons toe.
"Ik ga de blokfluit opdiepen en speel binnenkort voor jullie Brand in Mokum !
Ocharme, juf Vera haar huisgenoten .. ik kan me die oefensessies levendig voorstellen. 
Eén bemerking dwaalt door mijn hersenen : "Ik hoop dat de rookmelders in de klas het houden met "Brand in Mokum"

Fijne woensdagnamiddag ! 
Juf Tania 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten