woensdag 7 januari 2015

7 januari 2015

Het is alweer woensdag .. wat vliegt de tijd toch snel !
En zoals een spreekwoord zegt : 
"De tijd vliegt snel, gebruik hem wel"
Meteen voeg ik de daad bij het woord en gaan we in de klas over tot 'actie'

De eerste schoolweek staat "communicatie wereldwijd" op de agenda.
De postbode heeft zich deze kerstperiode weer het vuur uit de sloffen gelopen
om alle goede wensen overal te bezorgen.
En wie geen kaartje kreeg, werd de hand geschud.
Of we belden even met elkaar of stuurden elkaar een mail.
Woorden, gebaren en tekens als middel om elkaar te bereiken.

Ook cijfers staan op de agenda - mijn ukken helpen de postbode om elke brief in de juiste bus te posten en bestuderen hierbij nauwkeurig de cijfers .. 

Juf Kobie loopt te stralen. Ze stopt meteen een map in mijn handen. 
"Kijk eens !" glundert ze. 
Ik kan mijn ogen niet geloven. 
Onze langverwachte speeltuin waarvoor we jaren gespaard hebben (ongeveer 15 jaar), 
is eindelijk geleverd. 
Ik vreesde even dat ik dit heuglijk feit nooit zou meemaken.
We hopen alvast dat de speeltuin razendsnel geplaatst wordt 
zodat we in het voorjaar met zijn allen de speeltuin kunnen inspelen.
Maar eerst staan er nog 'grote afbraakwerken' op de agenda.
De tegels moeten vervangen worden en het podium verdwijnt naar de 'eeuwige jachtvelden'
Misschien kunnen we met onze kleuters hieromtrent een project uitwerken - ik vraag het eens na bij mijn collega's. Als ze dit lezen, zullen ze zeker de daver op het lijf krijgen :-)

Juf Kelly heeft een 'technische' opdracht.
In het kader van "wetenschap en techniek" vraag ik haar 
de nieuwe dvd-videorecorder te installeren. 
Na een half uurtje sakkeren, stormt juf Kelly mijn klas binnen. 
"Ik moet je teleurstellen, het apparaat werkt niet. De dvd-lade opent niet"
1000 bommen en granaten, 
nu kan ik deze namiddag opnieuw naar de winkel om mijn probleem voor te leggen en 
een nieuw toestel opeisen. 

Mauro wil er alles van weten. "Wat doe je nog deze namiddag ?" vraagt hij oprecht geïnteresseerd.
Ik som mijn to-do lijstje op : 
"Boodschappen doen, 
kerstboom opruimen, 
agenda voor volgende week voorbereiden en de gezelschapsspelen uittesten die Sint ons bracht, administratie ordenen .. 
de blog aanvullen, 
schoenen poetsen
en ons klasje poets-klaar maken voor de 'waterkuis' zoals onze poetsvrouw zegt"
Mauro is onder de indruk.
 "Misschien kan ik je helpen" biedt hij aan.
Euhm, dank je wel !!  

Fijne woensdagnamiddag en tot morgen !





2 opmerkingen:

  1. Lieve collega , waar haal je het uit...?
    'Communicatie Wereldwijd'.. wij noemen (vroeger toch)dat 'de postbode' en.... 'Gezelligheid kent geen grenzen'.. dat is 'winter' he.. ...
    Enne dat project.. wel ik heb nu al 2 heupprotheses... ik denk dat rond de tijd vazn je 'projecTJE' .. mijn knieprothese eraan komt.. :) .. Al die projectjes , op mijn jaren, doen me dood ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Creatief met taal en inhoud heet zoiets .. wen er maar aan. Er volgen de komende weken nog zo'n 'stijlvolle' thema's ..

    BeantwoordenVerwijderen