dinsdag 20 januari 2015

20 januari 2015

Niet te geloven !! 

Na het verhaal van de pantoffelkwestie 
(ter verduidelijking : juf Anne draagt pantoffels in de klas en haar kleuters volgen haar voorbeeld) 
valt mijn oog op de collants van 'mijn' Viyana .. 
panterprint .. 
niet te geloven, juf Anne haar invloed is voelbaar tot in mijn klas ! 
Grrrr.. 
Dus loop ik samen met Viyana in vliegende vaart naar de derde kleuterklas.
Zoals een welopgevoed meisje klop ik aan en geef volgende mededeling : 
"Juf Anne, er is een nieuwe inschrijving voor de derde kleuterklas" 
Juf Anne ziet plots alle kleuren van de regenboog tot ze Viyana ziet verschijnen. 
Fier toont ze haar nieuwste aanwinst : collants met bollekes !
Juf Anne is door het dolle heen : "Ik heb volgelingen !" kirt ze.

 Het verjaardagsboek van Viyana is er .. een prachtig boek ..
Gezellig duiken we samen het prentenboek in en laten ons meeslepen met het verhaal ..
heerlijk !!

Knippen .. een opdracht ! 
 Vandaag ligt alweer een opdracht te wachten op mijn kleuters.
De opdracht bestaat uit het inkleuren van een prent binnen de lijnen en 
daarna die prent met de schaar uit te knippen.


 Ik kies voor een eenvoudige tekening (retro-model) van Jaklien Moerman. (illustrator)
 Heel eenvoudige tekeningen om uit te knippen .. dacht ik .. 
Tot Dylano fier zijn werk komt tonen : "Ik ben klaar !" 
Mijn bril valt bijna af van het schrikken .. "Waar zijn haar voeten ??" vraag ik Dylano 
"In de vuilnisemmer" krijg ik als antwoord " Haar voeten zaten in de weg" 
Ik maan Dylano aan om de voeten tussen de snippers te gaan zoeken ..
"dan kleven we ze er weer aan" 

Tijdens de speeltijd valt mijn oog op een speelhuisje ..
"Ik heb een idee" roep ik blij. 
Mijn allerliefste collega's sluiten zowaar de deur én gordijnen.
"Jij met je ideeën" moppert juf Inge. 
Voorzichtig leg ik hen het plan voor en ja, ik krijg mijn collega's zover 
om mee in mijn plan te stappen. 
We hebben immers nood aan een 'rustig, gezellig, sfeervol' leeshoekje. 
Daar we de ruimte niet hebben in onze klas, bouwen we aan een leeshoekje in de speelzaal. 
Het speelhuisje wordt voortaan ons letterhuisje waar de kleuters 
heel wat boekenplezier zullen beleven. 
Tof idee, niet ?? 
 Over de middag ga ik aan de slag, 
gewapend met schuurborstel, een sopje en een oude tandenborstel 
om alle hoekjes netjes te schrobben. 
Juf Elina komt me assisteren en
 even later komt ook juf Muriel aansluiten.
We schrobben het huisje tot het blinkt en alle groenaanslag verdwenen is. 
Fase één van ons project is klaar .. 
Fase twee volgt verder deze week. 

 Ook juf Kelly heeft een opdracht-je te verwezenlijken : 
Zij maakt een winkeltje waar de nieuwste sport-shirts te koop worden aangeboden. 
Voor vijf euro word je eigenaar van een knalrood shirt .. allen daarheen.
Knap werk !  
 Morgen prijst ze haar koopwaar aan met heel veel enthousiasme .. zeker weten ! 
De moeite waard om even halt te houden aan het sportwinkeltje :-) 


 Morgen is het open klasdag dus na school loop ik als een witte tornado door de klas.
Geen stofje meer te bespeuren !! Klaar !!
Jullie, beste ouders, tekenden in met 14 personen ..
Welkom, we maken er samen een leuke en speelse voormiddag van  !!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten