maandag 5 januari 2015

5 januari 2015

Na twee weken heerlijke vakantie zijn we helemaal klaar om het nieuwe jaar aan te vatten ..
En hoe ?? 

Axana "duikt" letterlijk het nieuwe jaar in .. 
Gevolg : een korte en snelle behandeling om de bloeding te stelpen ..
Axana krijgt van papa een extra dagje vrij om te bekomen van haar 'nieuwjaarsduik'

Juf Muriel van de peuterklas heeft er 3 nieuwe peuters bij : 
Léon, Zoë en Matthias ! 
Gelukkig zijn de zakdoekjes niet ver weg ! 

Juf Inge viert haar verjaardag .. neen, net niet haar 40ste verjaardag
maar ook haar verjaardagstaart wordt -net als die van juf Anne- vrij indrukwekkend ! 
Zo eentje met etages (gniffel gniffel) en 3 verdiepingen hoog - volgend jaar 4 ..
Straks is er nergens nog een plaats te vinden voor een extra kaarsje :-) 
Gelukkig zijn de collega's er als de kippen bij om te helpen al die kaarsjes uit te blazen.
Juf Anne laat die opdracht aan haar voorbij gaan .. 
eens de kaap van 50 voorbij word je kortademig ! 
.. En wij kijken heel erg uit naar volgend schooljaar 
want dan hebben we een "groot" feest te vieren. 
 Vandaag heb ik toch al even geoefend met het afschieten van een party-cracker ..
leuk vinden onze kleuters, juf Inge was iets minder fan ;-)
Pakjestijd .. met ons nieuwjaarsgeld kochten de juffen een cadeautje .. benieuwd juf Inge ?! 
Verrassing !!! Juf Inge houdt de spanning er graag in ..

In de klas ligt de oude kalender .. letterlijk 'uitgeteld' op de grond ..
Leonie weet precies wie hier verantwoordelijk voor is : "De kerstman !"
 Maar ook nu ligt er een pakje klaar mét een briefje waarop staat : 
"Beste wensen voor het nieuwe jaar !" 
 Eenmaal het pakje geopend, vinden we een gloednieuwe scheurkalender voor 2015, 
365 nieuwe dagen wachten op nieuwe uitdagingen

 - mijn collega's krijgen de bibber als ze mij dit horen zeggen ..
"Weer projecten in gedachten ??" vreest juf Inge. "Stop jij nu nooit ??"
"Hoezo ??" zegt juf Anne .. "Dit jaar is er toch geen WK voetbal of Olympische Spelen ??" 
Beste collega's .. geen nood .. er komen ideetjes aan !! Nog eventjes geduld !!

Tijdens het kringgesprek is "het vuurwerk" onderwerp van gesprek.
"Eerst hoor je pschhh, dan een luide knal en dan een zee van sterretjes die uit de lucht vallen" 


Milano mocht samen met papa vuurwerk afschieten. 
Yenthl was zelfs een beetje bang op oudejaarsnacht van al die luide knallen.
Dylano heeft de knallen tot in zijn bedje gehoord maar niks gezien : "Ik sliep" liet hij weten.
Leonie vierde dan weer feest met mama en papa bij oma en opa. Bovendien was opa jarig en we hebben lekker "vleesje gegeten met kroketten" voegde ze er wijselijk aan toe.
Viyana vierde feest met familie die met het vliegtuig kwam overvliegen vanuit Iran. 
Xander had dan weer "a new years party"
Mauro kreeg geen champagne maar 'rode' limonade. 
"Kleverig goedje hé Mauro ?" zei ik nog.
"Neen, sappig en zoet !" was Mauro's antwoord. Zo, dat weet ik dan ook weer.

 Samen hangen we de kerst- en nieuwjaarswensen die de postbode 
de voorbije dagen bracht aan het prikbord. Gezellig en o zo sfeervol !! 

Opnieuw wordt er aan de deur geklopt, ditmaal krijgen we een "laat" nieuwjaarsgeschenk
.. een nieuw klasvriendje voor het nieuwe jaar .. welkom Kai !  

Al vlug is het middag en dit betekent .. eetklas .. de eerste van het nieuwe jaar .. 
In de namiddag doen we het even rustig aan en gaan rustig op ontdekking in de speelhoeken. 
Tot er eentje begint te huilen. 
Ik haast me naar de speelhoek en ik kan maar niet bedenken wat er mis is met die ene kleuter ?? 
Mijn neus ruikt een onaangenaam geurtje ?? Neen, dit is beslist geen nieuwjaarsgeschenkje !
Snel wisselen van broekje - nu is dat probleem toch al opgelost.
Net als ik klaar ben met dit klusje spurt een andere kleuter me voorbij. 
Ik hoor de kleuter sakkeren : "Oeps, ik heb ook een probleempje !" 
Wat je een probleempje noemt, gelukkig zijn alle broekjes na de vakantie terug op post en netjes gewassen .. en ja, ook dit probleem is snel van de baan 
De eerste werkdag van het nieuwe jaar .. die kan alvast tellen !

Naschools staat nog een werkvergadering op de agenda 
775 Eeklo ! 
En we kunnen ook een nieuwe poetsvrouw verwelkomen ..
voortaan houdt poetsvrouw Sandra onze klasjes 'kraaknet'


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten