dinsdag 13 januari 2015

13 januari 2015

Voorbereiden openklasdag de Tandem

Nadat we de grootouders in november konden begroeten op het jaarlijks grootouderfeest,
is het nu de beurt aan de ouders om één lesactiviteit bij te wonen in de kleuterklas van hun kleuter.

Om praktische redenen kregen wij graag 
het exacte aantal deelnemers door 
zodat wij de werkgroepen optimaal kunnen indelen. 
Tijdens de gekozen lesactiviteit zullen ook de ouders actief deelnemen aan het klasgebeuren ! 

Tot gauw op de openklasdag ! 
Juf Tania en de kleuters van de tweede kleuterklas 

Gezelligheid kent geen grenzen ..
En dat nemen mijn collega's wel zeer ernstig ! 
 Tijdens de middagpauze begint juf Muriel een heerlijk geurende pasta te koken,
.. om van te watertanden !
Juf Elina steekt dan weer een lekker en krokant broodje tussen de kiezen,
juf Inge smult een spaghetti bolognèse mét mayonaise 
.. rare combinatie als je 't mij vraagt
 en juf Anne droomt luidop van 'gezellige' Oosterse tapijten en een luster 
waar manlief nog niet van op de hoogte is 
.. ik vrees dat ik deze avond dringend werk moet maken 
van een telefoontje naar een goede oude bekende ! :-)

Tussen al die gezelligheid door, wordt er druk gewerkt aan tal van voorbereidingen.
Administratieve taken liggen op een hoopje, 
Eeklo viert feest en wij vieren mee .. 
dus ook hier ligt een to do-lijstje te wachten om afgehandeld te worden,
Onze schoolbibliotheek moet geïnventariseerd worden .. daar ga ik dan .. oplijsten maar  ! 
Juf Inge kwebbelt aan één stuk door 
over toveren en goochelen, 
een programma dat ze gisteren met haar huisgenoten bekeek 
en waar ze nog net het fijne niet van weet .. wij, collega's mompelen maar wat. 
Juf Inge is duidelijk in de ban van dit onverklaarbaar fenomeen. 

Als om vijf over één de schoolbel gaat, trekt ieder terug naar zijn klasje
en de gezelligheid gaat gewoon door .. overal staan opvoedende spelen op de agenda. 
In de tweede kleuterklas spelen we "Rara wat ben ik ?" 
Hilarisch spel !!Zeker als juf het slachtoffer van dienst is ..


2 opmerkingen:

  1. Moortje, mijn Ambrosius heeft zal leren leven met de Oosterse tapijten want ze liggen er nu al een 3 weekjes... de luster , daar werk ik nog aan... enne ALLE telefoons worden geblokkeerd ! xx

    BeantwoordenVerwijderen